انواع سرطان چشم

انواع سرطان چشم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

در حال حاضر 6 نوع مختلف از سرطان چشم شناسایی شده است که در زیر به بررسی انواع آنها می پردازیم :

ملانوم چشمی : شایع ترین نوع سرطان چشم در بزرگسالان، ملانوما می باشد. این سرطان از سلول های سازنده رنگدانه های پوست، مو و چشم آغاز می شود. این رنگدانه ها در مشیمیه و عنبیه چشم وجود دارند به همین دلیل این نوع از سرطان چشم در اغلب موارد در این قسمت از چشم رخ می دهند. ملانوما در عنبیه در اکثر مواقع به کندی رشد می کند و به سایر قسمت های بدن گسترش نمی یابد.

لنفوم داخل چشمی اولیه (لنفوم چشم) : این نوع از سرطان چشم، گلبول های سفید خون را درگیر می کند. اکثر افراد مبتلا به لنفوم چشم سالخورده هستند یا مشکلات مربوط به ضعف سیستم ایمنی مانند ایدز دارند. لنفوم چشم اغلب همراه با لنفوم اولیه مغز رخ  می دهد.

تومور شبکیه (رتینوبلاستوما) : این نوع از سرطان چشم بر کودکان تاثیر می گذارد. یک جهش ژنتیکی باعث ایجاد رتینوبلاستوما می شود و این سرطان در شبکیه چشم شروع می شود. سلول های عصبی شبکیه شروع به رشد و تکثیر می کنند. در اغلب موارد این سرطان در سایر قسمت های بدن نیز پخش می شود.

متاستازهای چشمی : این نوع از سرطان چشم نیز از رایج ترین آنها محسوب می شود. این سرطان از سایر اندام ها مانند سینه یا ریه به چشم گسترش می یابد. سلول های سرطانی از طریق جریان خون به چشم وارد می شوند به همین دلیل این سرطان در اغلب موارد در مشیمیه که رگ های خونی زیادی دارد پیدا می شود.

سرطان اربیتال : این سرطان بر بافت های اطراف کره چشم که اربیت نام دارند تاثیر می گذارد. این بافت ها می توانند شامل ماهیچه هایی باشند که کره چشم را حرکت میدهند یا  اعصاب متصل به کره چشم باشند.

سرطان آدنکس : این سرطان در بافت های پشتیبان چشم مانند پلک ها و غدد اشکی ایجاد می شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XmO5
نظرتان را بنویسید