اصول کار مخازن تحت فشار

اصول کار مخازن تحت فشار
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کمپرسور نوری

چرا باید به مخزن کمپرسور هوا نیاز داشته باشید؟

مخازن گیرنده هوا جزء حیاتی هر سیستم هوای فشرده هستند. به عنوان یک بافر عمل می کند و همچنین به سیستم اجازه می دهد تا کارایی بیشتری داشته باشد. مخازن هوای فشرده فشار بسیار زیادی دارند و سازندگان را قادر می‌سازند تا زمانی که کمپرسور کار نمی‌کند از هوا استفاده کنند. علاوه بر این، مخازن گیرنده، پایداری سیستم را در دوره‌های تقاضای هوای بالا فراهم می‌کنند.

مخازن اولیه معمولاً در نزدیکی سیستم‌های کمپرسور هوا قرار دارند، در حالی که مخازن ثانویه را می‌توان دور از اتاق کمپرسور قرار داد اما به اندازه کافی به مصرف‌کنندگان اصلی در طبقه تولید نزدیک است تا از افت ناگهانی فشار در طول پیک تقاضای هوا جلوگیری شود.

 

در سیستم هوا خنک در آب و هوای گرم تابستان، اضافه کردن یک مخزن گیرنده در بالادست خشک کن، با خنک کردن هوای ورودی ابتدا و حذف بخشی از میعانات، به بهبود راندمان خشک کن کمک می کند.

مخزن هوای فشرده برای مقاومت در برابر فشار کمپرسور بسیار قوی طراحی شده اند و به طور ایده آل مطابق با استانداردهای بین المللی مانند ASME یا CE هستند و همراه با ابزارهای ایمنی و نظارت لازم - مانند فشار سنج، شیر ایمنی و تخلیه آب عرضه می شوند. فشارهای اعمالی می تواند کم، متوسط ​​یا زیاد باشد و اینها به مخازن گیرنده با فشار مناسب برای شرایط طراحی و آزمایش نیاز دارند، یعنی معمولاً بالاتر از فشار کاری کمپرسورها. یک فرمول کاملاً تعریف شده و پذیرفته شده برای اندازه گیری ظرفیت کافی گیرنده هوا وجود دارد که به شرح زیر است: مزیت دیگری که مخازن بافر ارائه می دهند راه حلی برای مشکل روشن کردن سیستم کمپرسور در زمانی که هوا فقط برای چند ثانیه نیاز است است. و از این رو منابع را ذخیره کنید. این امر باعث کاهش هزینه و بهبود کارایی خروجی می شود.مزایای داشتن مخزن کمپرسور هواوجود مخزن مناسب برای سیستم کمپرسور هوا مزایای مختلفی دارد. هر چقدر هم که سیستم بزرگ باشد، استفاده از یک مخزن کمپرسور هوا قابلیت هایی را ارائه می دهد که فوراً از آنها بهره مند می شوید:فشار ثابت را حفظ کنید:

 کمپرسورهای هوا از پیستون یا عناصر پیچ برای ایجاد هوای تحت فشار استفاده می کنند. پیستون به سمت بالا و پایین یا پیچ ها در یک حرکت چرخشی عمل می کند تا هوا را فشرده و آزاد کند. عملیات چرخه ای که هوای فشرده را به صورت پالس ارائه می دهد، در استفاده طولانی مدت می تواند چالش برانگیز باشد. یک مخزن ضربان را کاهش می دهد و جریان هوای فشرده و در فشار ثابت را بهبود می بخشد. 

جریان هوای یکنواخت باعث کاهش سایش و پارگی کمپرسور شما می شود.ذخیره هوای فشرده: مخازن کمپرسور هوا همانطور که از نام آن پیداست مخازن هوای فشرده هستند. آنها در طیف گسترده ای از اندازه ها موجود هستند و تقریباً با هر نوع کمپرسوری کار می کنند. داشتن مخزن کمپرسور باد مناسب به شما کمک می کند تا اوج تقاضا را برآورده کنید و در عین حال از عرضه کافی برای تحویل هوای قابل اطمینان و مداوم اطمینان حاصل کنید.جلوگیری از سایش و پارگی: موتورهای کمپرسور زمانی که سیستم نیاز به هوا را احساس کند به طور خودکار فعال می شوند. اگر سیستمی را بدون مخزن راه اندازی کنید، موتور در مدت زمان طولانی تری کار می کند تا نیاز هوا را برآورده کند. مخازن کمپرسور پشتیبانی مورد نیاز یک سیستم را برای کاهش چرخه ها و جلوگیری از بارگیری و تخلیه بیش از حد هوا در سیستم فراهم می کنند. 

این اطمینان حاصل می کند که ساییدگی و پارگی بیش از حد قطعات وجود ندارد و تضمین می کند که سیستم شما از نظر هزینه و انرژی کارآمد است.

از بین بردن تراکم: هوای اتمسفر حاوی آب به صورت بخار است. بخار آب اغلب حاوی آثار ناخالصی مانند گرد و غبار و روغن است. در طولانی‌مدت، زمانی که سیستم شما هوا را فشرده می‌کند، این بخارات خنک می‌شوند و تراکم به سیستم شما ختم می‌شود. همانطور که آلاینده ها ساخته می شوند، عملکرد سیستم کاهش می یابد. این در نهایت منجر به تعویض دستگاه می شود. مخازن این تراکم را در تله های رطوبت جمع آوری می کنند که می توانید به سرعت آن ها را تخلیه کنید.

ثانیاً، در موارد خاص با حذف بخشی از میعانات و خنک کردن هوای فشرده در مخزن گیرنده قبل از خشک کن، عملکرد خشک کردن را با ارائه کیفیت بهتر هوا افزایش می دهد.نتیجه گیریمخزن گیرنده هوا اغلب جزء تضعیف شده دنیای کمپرسور هوا و در عین حال بسیار حیاتی است. اطمینان از ظرفیت کافی برای مخزن گیرنده هوا به شما کمک می کند تا کارایی و عملکرد سیستم هوای فشرده خود را بهبود بخشید. 

یک سیستم هوای فشرده طراحی شده برای کمال می تواند به شما کمک کند مخزن گیرنده هوای مناسب را برای کاربردهای صنعتی خود پیدا کنید.چیزی که واقعاً جالب است این است که مخزن گیرنده هوا در مقایسه با هزینه کل یک سیستم کمپرسور هوا و قبوض برق مکرر یک سرمایه گذاری نسبتاً کوچک است - مخزن کمپرسور هوا پس از نصب چندین سال دوام می آورد و بازگشت سرمایه تقریباً فوری را فراهم می کند. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد اینکه کدام مخزن کمپرسور هوا برای سیستم های هوای فشرده شما بهترین است، به توافق برسید.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yQY7
مطلب قبلی
کمپرسور صنعتی
نظرتان را بنویسید