معرفی بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

معرفی بهترین لپ تاپ های لنوو 2024
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MR_LapTop

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024 دقیقا همان چیزی هستند که انتظارشان را داشته‌اید. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت به سمت جلو بوده و برای رسیدن به آن حتما باید از فناوری‌های نوین و ابزارهای لازم برخوردار باشیم. بهترین لپ تاپ های لنوو 2024 یکی از همین ابزارهای بسیار هوشمند است که می‌تواند زندگی شما را به طور باورنکردی تغییر دهند. به نظر شما در این دنیای بسیار سریع،‌ آیا می‌توان بدون یک لپ تاپ کارآمد و قدرتمند دوام آورد؟ قطعا جواب شما نه است.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث می‌شود یک لپ تاپ بتواند همزمان سرعت بالا، کیفیت بالا، عمر زیاد و قیمت مناسب داشته باشد؟ حتما شما هم به دنبال یک سیستم بسیار کارآمد و سریع هستید که هم بسیار قدرتمند و مقرون به صرفه باشد و هم بشود آن را به راحتی به این طرف و آن طرف برد؟

قبل از هر چیز ابتدا شما را با برند بزرگ لنوو آشنا کنیم.

معرفی برند لنوو 

برند لنوو یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان است که در سال 1984 تاسیس شد و همیشه تلاش داشت تا با نوآوری و کیفیت بالا جایگاه خاص خودش را در میان برندهای مطرح جهان بدست آورد. این شرکت در سال 2005 با خرید شرکت IBM آمریکا،‌ جهش بزرگی در خود بوجود آورده و پس از آن به عنوان یک برند برتر شناخته شد. این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولاتی مانند لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند، و … را طراحی و عرضه می‌کند.

اما لپ تاپ‌های لنوو مانند بسیاری از برندهی مطرح جهان در سری‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای اهداف مشخصی عرضه می‌شوند.

در ادامه با سری‌های بهترین لپ تاپ های لنوو آشنا خواهیم شد.

معرفی سری‌های لپ تاپ لنوو  

سری‌های بهترین لپ تاپ لنوو بر اساس نیازهای متنوع کاربران بوده تقریبا طیف عظیمی از آنها را هدف قرار داده است. هر سری مزیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارد که به ترتیب شامل Yoga ،LOQ، IdeaPad، ThinkPad و Legion می‌شود.

سری ThinkPad

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

این سری در بهترین لپ تاپ های لنوو برای کاربران حرفه‌ای و تجاری طراحی شده و به دلیل ویژگی‌های پیشرفته امنیتی مانند حسگر اثر انگشت و رمزگذاری همیشه در بین کاربران این قشر بسیار محبوب و کارآمد بوده است.

کیفیت ساخت در این سری بسیار بالا بوده و به همین دلیل در تمامی شرایط سخت و دشوار هم به راحتی می‌تواند کار کرده و دوام بیاورد. صفحه‌کلید فوق‌العاده با قابلیت‌های تایپ سریع و دقیق از دیگر ویژگی‌های برجسته ThinkPad است که آن را برای مدیران، برنامه‌نویسان، تولیدکنندگان محتوا و کسانی که نیاز به امنیت و عملکرد بالا دارند کاملا توصیه می‌شود.

سری IdeaPad

این سری در بهترین لپ تاپ های لنوو با هدف ایجاد یک تعادل خوب بین علمکرد بالا و قیمت مناسب عرضه می‌شود. به همین دلیل افرادی چون دانشجویان، کاربران خانگی و هر کسی که به دنبال یک دستگاه با توانایی خوب و قیمت مناسب است همیشه به دنبال آن هستند.لپ تاپ IdeaPad همیشه طراحی باریک و بسیار ساده‌ای داشته و از عهده همه کارهای روزمره مثل تماشای فیلم، وبگردی، کار با نرم‌افزارهای اداری و امثال آن بسیار عالی بر می‌آید. البته در این سری مدل‌های قدرتمندتر هم وجود دارند که می‌توانند نیازهای کاربران حرفه‌ای‌تر را تا حدی پوشش دهند.

سری LOQ

سری لپ تاپ LOQ ، برای آن دسته از افرادی طراحی شده است که به دنبال سخت افزار قدرتمند، طراحی مدرن در کنار قیمت مناسب هستند.این سری از لپ تاپ گیمینگ با استفاده از کانفیگ های مختلف مانند پردازنده های INTEL یا AMD و استفاده از کارت های گرافیکی مختلف از جمله سری RTX و یا GTX باعث شده که انتخاب و خرید را برای هر قشری آسان کند.از ویژگی های مثبت لپ تاپ های LOQ میتوان به خنک کننده بهبود یافته و استفاده از هارد SSD ، طراحی ارگونومیک و همچنین صفحه نمایش های FHD اشاره کرد.

سری Yoga

سری یوگا یکی از محصولات بسیار هیجان انگیز این برند است. زمانی که هنوز هیچ برندی امکان تغییر حالت را در لپ تاپ‌ خود ایجاد نکرده بود، این سری با امکان چرخش 360 درجه خودش بسیار معروف شد. بدین شکل که سری یوگا به راحتی از یک لپ تاپ به یک تبلت تبدیل می‌شود.

همچنین صفحه نمایش تمالا لمسی آن نیز امکان استفاده بسیار کامل و بهینه را فراهم می‌آورد.

سری Legion

لپ تاپ legion


 

این سری در بهترین لپ تاپ های لنوو 2024 ،‌ مختص گیمرها و کاربران بسیار حرفه‌ای طراحی شده که نیاز به عملکرد بالا و سخت‌افزار قدرتمند دارند. سری لپ تاپ Legion با داشتن پردازنده‌های قدرتمند از جمله (Intel وAMD ) و کارت‌های گرافیک مجزا مانند (NVIDIA RTX )، بالاترین عملکرد را در بازی‌ها و نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین ارائه می‌دهد. در کنار این سخت‌افزار قوی، یک سیستم خنک‌کننده‌های پیشرفته نیز وجود دارد که در هنگام بازی‌های طولانی و کارهای سنگین،‌ دمای داخل دستگاه در حالت نرمال باقی بماند.

البته سری‌های لنوو به این تعداد ختم نمی‌شود، اما چون ما قصد داریم تا بهترین لپ تاپ های لنوو را که می‌توانید تهیه کنید را معرفی کنیم، به همین تعداد بسنده خواهم کرد.

بررسی بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

 

Lenovo IdeaPad Slim 3 Core i7 13620H 16GB 1TB SSD Intel Graphics 15.6 Inch FHD Laptop

IdeaPad Slim 3 با پردازنده فوق‌العاده نسل 13،‌Core i7 13620H اینتل یکی از قدرتمندترین و بهترین لپ تاپ های لنوو در این سری است. این پردازنده با توانایی اجرای هم‌زمان چندین برنامه سنگین، برای کاربرانی که نیاز به قدرت پردازشی بالا دارند توصیه می‌گردد. چون در کنار این پردازنده ما شاهد حافظه رم 16 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 1 ترابایتی SSD هستیم. این کانفیگ به تنهایی می‌تواند سرعت بسیار بالایی را برای شما به همراه داشته باشد تا با آن به راحتی به سخت‌ترین کارهای خود رسیده و حتی برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک و ویرایش ویدئو را انجام دهید.

اما به دلیل داشتن کارت گرافیک یکپارچه اینتل، نباید انتظار کارهای گرافیکی بسیار سنگین و رندرینگ را از آن داشته باشید.

صفحه‌نمایش 15.6 اینچی FHD با رزولوشن x19201080 و کیفیت نمایش بسیار خوب، برای تماشای فیلم‌ها، بازی‌های سبک و انجام کارهای گرافیکی مناسب است. این مدل با طراحی باریک و سبک خودف قابلیت حمل بسیار فوق‌‌العاده‌ای را داشته و برای هر یک از کاربرانی که مدام در حال حرکت و جابجایی هستند توصیه می‌شود.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری 

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)Intel Core i7 13620H
تعداد هسته‌ها10 هسته (6 کارایی + 4 بهره‌وری)
حافظه رم (RAM)16GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)1TB SSD
گرافیک (GPU)Intel Integrated Graphics
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشIPS
نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.7 کیلوگرم
عمر باتریتا 8 ساعت

Lenovo V15 G4 IRU Core i5 13420H 16GB 512GB SSD UHD Graphics Intel FHD 60Hz 15.6 Inch Lapto

لپ‌تاپ Lenovo V15 G4 IRU یکی از دستگاه‌های میان‌رده و البته پرقدرت و بهترین لپ تاپ های لنوو است که با پردازنده Core i5 13420H نسل سیزده اینتل تولید می‌شود. این پردازنده با چهار هسته و هشت رشته پردازشی، توانایی اجرای همزمان چندین برنامه را فراهم می‌کند. در کنار این پردازنده نسل جدید،‌ حافظه رم 16 گیگابایتی به همراه حافظه 512 گیگابایتی SSD قرار گرفته است. بدین ترتیب شما هرگز نباید نگران پردازش‌های سنگین و کندی سیستم خود باشید.

همچنان در این مدل ما شاهد گرافیک UHD Graphics یکپارچه اینتل هستیم تا صفحه‌نمایش FHD با نرخ فرش‌ریت 60 هرتز را با کیفیت بسیار مطلوب راه‌ بیندازد. این دستگاه با ویژگی‌های سخت افزاری که دارد برای کاربری روزانه و اداری بسیار مناسب است. حتی بسیاری از کاربران حرفه‌ای که به دنبال قابلیت‌های نسبتا خوب با قیمت مناسب هم هستند، می‌توانند از این مدل به خوبی استفاده نکنند.

همچنین، طول عمر باتری خوب و قابلیت شارژ سریع برای استفاده بلند مدت بدون نیاز به پریز برق و وزن کمی سبک،‌ از آن یک دستگاه قابل حمل و مطمئن می‌سازد.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)Intel Core i5 13420H
تعداد هسته‌ها8 هسته (4 کارایی + 4 بهره‌وری)
حافظه رم (RAM)16GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)512GB SSD
گرافیک (GPU)Intel UHD Graphics
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشTN
نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.85 کیلوگرم
عمر باتریتا 7 ساعت

Lenovo IdeaPad Slim 3 Core i5 13420H 8GB 512GB SSD Intel FHD


 

 IdeaPad Slim 3 Core i5

مدل IdeaPad Slim 3 Core i5 با پردازنده قدرتمند Core i5 13420H نسل سیزده، که برای در اصل برای کاربرانی طراحی شده است که به دنبال بهترین لپ تاپ های لنوو میان‌رده ولی با عملکرد بالا هستند. این دستگاه یک رم 8 گیگابایتی و 512 گیگابایت SSD دارد که به سرعت می‌تواند برای کارهای دانشجویی، روزانه بسیار مناسب باشد.

صفحه‌نمایش 15.6 اینچی FHD با وضوح بالا، باعث می‌شوند تا تصویر بسیار کیفیت بالایی در مواقع تماشای فیلم و ادیت ویدئو یا ادیت تصاویر با فتوشاپ داشته باشید. 

از آنجایی که این دستگاه کارت گرافیک یکپارچه دارد، برای بازی‌های سنگین و رندرینگ بهتر است استفاده نشود.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)Intel Core i5 13420H
تعداد هسته‌ها8 هسته (4 کارایی + 4 بهره‌وری)
حافظه رم (RAM)8GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)512GB SSD
گرافیک (GPU)Intel Integrated Graphics
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشTN
نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.65 کیلوگرم
عمر باتریتا 7.5 ساعت

Lenovo Ideapad Slim 3 IP 3 Core i3 1305U 8GB 1TB Intel FHD Laptop

این مدل از بهترین لپ تاپ های لنوو 2024 سری Ideapad Slim 3 با پردازنده Core i3 1305U نسل سیزده اینتل بوده و مانند مدل قبلی برای کارهای روزمره بسیار مناسب است؛ اما به دلیل پردازنده i3 پردازش آن کمی ضعیف‌تر بوده و 6 هسته و 6 رشته را در اختیار شما قرار می‌دهد. رم همچان 8 بوده ولی هارد آن از 512 به 1 ترابایت افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب با یک دستگاه بسیار خوش قیمت ولی با حافظه داخلی بالا طرف هستیم.

این لپ تاپ با صفحه‌نمایش FHD و گرافیک یکپارچه اینتل هم وزن بسیار پایین داشته و هم عمر باتری طولانی دارد و برای کسانی که به دنبال فعالیت‌های سنگین نبوده و می‌خواهند یک دستگاه سریع و مطمئن با قیمت خوب داشته باشند پیشنهاد می‌شود.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)Intel Core i3 1305U
تعداد هسته‌ها6 هسته (2 کارایی + 4 بهره‌وری)
حافظه رم (RAM)8GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)1TB HDD
گرافیک (GPU)Intel Integrated Graphics
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشTN
نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.7 کیلوگرم
عمر باتریتا 6 ساعت

Lenovo V15 Ryzen 5 7520U 8GB 512GB SSD Radeon 610M FHD 60HZ Laptop

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های لنوو، Lenovo V15 Ryzen 5 است که با پردازنده Ryzen 5 7520U برند AMD، عرضه می‌گردد که 7 هسته و 8 رشته پردازشی دارد. و به همین دلیل یک دستگاه میان‌رده و بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. در کنار این پردازنده قدرتمند،‌ 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD نصب شده تا از آن به عنوان یک دستگاه پرقدرت و مناسب برای کارهای دانشجویی، خانگی و اداری به راحتی بتوانید استفاده کنید.

البته کار به اینجا ختم نمی شود. این لپ تاپ از گرافیک Radeon 610M و صفحه‌نمایش 15.6 اینچی FHD با فرش ریت 60 هرتز این‌بار با پنل IPS استفاده می‌کند که باعث می‌شود تا شما تجربه بسیار بالایی در زمان تولید محتوا و بازی‌های سبک را هم داشته باشید و به مراتب بسیار بیشتر از گرافیک یکپارچه اینتل قدرت پردازش تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)AMD Ryzen 5 7520U
تعداد هسته‌ها4 هسته / 8 رشته
حافظه رم (RAM)8GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)512GB SSD
گرافیک (GPU)Radeon 610M
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشIPS
نرخ نوسازی (Refresh rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.85 کیلوگرم
عمر باتریتا 8 ساعت

Lenovo IdeaPad ip1 Ryzen 5 7520U 8GB 256GB SSD FHD Laptop


 

 IdeaPad ip1

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های لنوو، مدل IdeaPad ip1 است که با پردازنده Ryzen 5 7520U و 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD عرضه شده و مثل مدل قبلی برای یک سیستم اقتصادی بسیار مناسب است.

در کنار این‌ها،‌ یک کارت گرافیک Radeon 610M هم نصب شده تا صفحه‌نمایش FHD با پنل IPS را با کیفیت بسیار بالا راه‌اندازی کند.

این دستگاه در گروه بهترین لپ تاپ های لنوو سبک وزن و با عمر باتری بالا است که برای جابجایی و انجام کارهای ضروری در هر مکان و زمانی بسیار مناسب است.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)AMD Ryzen 5 7520U
تعداد هسته‌ها4 هسته / 8 رشته
حافظه رم (RAM)8GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)256GB SSD
گرافیک (GPU)Radeon 610M
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشIPS
نرخ نوسازی (Refresh rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.85 کیلوگرم
عمر باتریتا 7 ساعت

Lenovo V15 Ryzen3 7320U 8GB 512SSD 610M FHD Laptop

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های لنوو Lenovo V15 Ryzen3 است که با پردازنده Ryzen 3 7320U پایین‌رده AMD به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شد تا یک کانفیگ متوسط و مناسب را برای یک دستگاه کاملا اقتصادی و کار راه‌انداز به وجود آورده است. در کنار این کانفیگ ما شاهد 512 گیگابایت حافظه داخلی و همچنان کارت گرافیک مجزای Radeon 610M هستیم تا کیفیت خروجی بسیار مناسبی را برای ما تولید کند.

همچنین صفحه‌نمایش 15.6 اینچی FHD قطعا تجربه مناسبی از تماشای فیلم‌ها و کارهای سبک گرافیکی را ایجاد خواهد کرد.

این لپ تاپ در رده دستگاه‌های سبک قرار داشته و به دلیل عمر باتری بسیار طولانی و منحصر به فردی که دارد برای افرادی که مدام در حال جابجایی هستند بسیار ایده‌آل خواهد بود.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)AMD Ryzen 3 7320U
تعداد هسته‌ها4 هسته / 8 رشته
حافظه رم (RAM)8GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)512GB SSD
گرافیک (GPU)Radeon 610M
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشIPS
نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.85 کیلوگرم
عمر باتریتا 7.5 ساعت

Lenovo Ideapad 5 Ip5 Core i5 1235U 16GB 1TB SSD 2GB MX550 FHD Laptop

Ideapad 5 Ip5 یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین لپ تاپ های لنوو است که با پردازنده Core i5 1235U نسل دوازده و 16 گیگابایت رم عرضه شده است. این دستگاه با حافظه 1 ترابایتی SSD و کارت گرافیک 2 گیگابایتی MX550، توانایی انجام کارهای سنگین گرافیکی و بازی‌ها را خواهد داشت. بدین ترتیب ما شاهد یک دستگاه میان‌رده رو به بالای بسیار قدرتمند هستیم که در کنار صفحه‌نمایش FHD با وضوح بالا و کیفیت تصویر عالی برای کسانی که علاقمند به گیمینگ، کارهای گرافیکی سبک و امور اداری و روزمره هستند،‌ بسیار مناسب و در حد بسیار بالایی خواهد بود.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)Intel Core i5 1235U
تعداد هسته‌ها10 هسته (2 کارایی + 8 بهره‌وری)
حافظه رم (RAM)16GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)1TB SSD
گرافیک (GPU)NVIDIA GeForce MX550 (2GB)
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشIPS
نرخ نوسازی (Refresh rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.75 کیلوگرم
عمر باتریتا 9 ساعت

Lenovo V15 Core i3 1215U 12GB 512GB SSD Intel FHD Laptop

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های لنوو،‌ Lenovo V15 Core i3 است که با پردازنده Core i3 1215U نسل دوازده، حافظه رم 12 گیگابایتی به همراه 512 گیگابایت عرضه شده که از آن یک دستگاه میان‌رده و با کارایی مناسب و قیمت اقتصادی می‌سازد.

در این مدل کارت گرافیک به صورت یکپارچه بوده و با صفحه نمایش FHD رفرش‌ریت 60 هرتز تصاویر با کیفیتی را در خروجی ارائه می‌کند، ولی نباید به اندازه پنل IPS از آن انتظار داشته باشید.

بدین ترتیب با این کانفیگ می‌توانید یک دستگاه با کارایی متوسط برای کارهای سخت روزمره، تماشای فیلم،‌ وبگردی و کارهای اداری را به راحتی انجام دهید.

این دستگاه با وزن کم و عمر باتری بسیار بالا، برای دانشجویان، فریلنسرها و کسانی که مدام در حال جابجایی هستند بسیار مناسب خواهد بود، چرا که یک روز کاری را می‌تواند بدون شارژ برای شما کار کند.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)Intel Core i3 1215U
تعداد هسته‌ها6 هسته (2 کارایی + 4 بهره‌وری)
حافظه رم (RAM)12GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)512GB SSD
گرافیک (GPU)Intel Integrated Graphics
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشTN
نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.85 کیلوگرم
عمر باتریتا 7.5 ساعت

Lenovo Ideapad 3 Ip3 Core i3 1215U 12GB 256GB SSD Intel FHD Laptop

 

آخرین مدل بهترین لپ تاپ های لنوو، Ideapad 3 Ip3  است که با پردازنده نسل 12، Core i3 1215U، رم 12 گیگابایتی و 256 گیگابایت SSD، یک لپ تاپ بسیار اقتصادی با عملکرد قابل قبول است. این لپ تاپ برای استفاده‌های روزمره مانند مرور وب، کار با نرم‌افزارهای آفیس و تماشای ویدیوها، انتخابی مناسب است. شاید نسل پردازنده i3 پایین‌رده باشد، اما فرکانس و نسل آن بسیار بالا بوده و رم 12 گیگابایتی که در کنار آن قرار گرفته، قدرت و توانایی خوبی را به شما خواهد داشت و اصلا نباید به دید یک دستگاه پایین‌رده به آن نگاه کنید.

صفحه‌نمایش FHD رفرش‌ریت 60 هرتز و گرافیک یکپارچه اینتل، کیفیت تصویر خوبی خواهد داشته و زمانی که می‌خواهید فیلم نگاه کرده یا ادیت فیلم یا عکس انجام دهید، هرگز شما را نا امید نخواهد کرد.

در کنار همه این ویژگی‌ها، Ideapad 3 Ip3 جزو دستگاه‌های فوق سبک و فوق باریک بوده و عمر باتری طولانی هم دارد. بدین ترتیب اصلا نباید نگران جابجای شدن‌های مکرر خود باشید.

جدول مشخصات کامل سخت‌افزاری

ویژگیمشخصات
پردازنده (CPU)Intel Core i3 1215U
تعداد هسته‌ها6 هسته (2 کارایی + 4 بهره‌وری)
حافظه رم (RAM)12GB DDR4
حافظه داخلی (STORAGE)256GB SSD
گرافیک (GPU)Intel Integrated Graphics
اندازه صفحه‌نمایش15.6 اینچ
وضوح صفحه‌نمایشFHD (1920x1080)
نوع صفحه‌نمایشTN
نرخ نوسازی (Refresh rate)60 هرتز
پورت‌هاHDMI x ، 1x USB-C ، 2x USB-A 3.2 ، JACK 3.5 MM
سیستم‌عامل (OS)Windows 11
وزن1.65 کیلوگرم
عمر باتریتا 7 ساعت

ما در این بخش سعی کردیم تا 10 تا از بهترین لپ تاپ های لنوو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. تمام این دستگاها در ایران بسیار پرفروش بوده و تجربه کاربری بسیار عالی از خودشان نشان داده‌اند.

اما اگر هنوز نیاز به راهنمایی برای انتخاب بهترین لپ تاپ های لنوو خود را دارید، به بخش بعدی نگاهی بیندازید.

کدام یک از بهترین لپ تاپ های لنوو برای من مناسب است؟

  • اگر به دنبال بهترین لپ تاپ های لنوو برای انجام کارهای روزمره مثل: وبگردی، تماشای فیلم و کار با نرم‌افزارهای آفیس هستید، مدل‌های اقتصادی لنوو:
    • Lenovo Ideapad 3 IP3 Core i3 1215U
    • Lenovo V15 Core i3

این مدل‌ها با قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول، نیازهای شما را به خوبی پوشش می‌دهند.

  • اما اگر شما یک کاربر حرفه‌ای هستید و نیاز به بهترین لپ تاپ های لنوو برای اجرای برنامه‌های سنگین مانند ویرایش ویدئو، طراحی گرافیک یا حتی اجرای بازی‌های متوسط دارید:
    • Lenovo IdeaPad Slim 3 Core i7 13620H
    • Lenovo Ideapad 5 IP5 Core i5

این دو مدل با پردازنده‌های قوی‌تر و حافظه رم بیشتر برای شما مناسب خواهند بود. بدین ترتیب می‌توانند به راحتی از پس کارهای سنگین بر بیاید.

  • برای گیمرها و کاربرانی که به  بهترین لپ تاپ های لنوو با گرافیک قوی‌تر نیاز دارند، مدل‌هایی با کارت گرافیک مجزا مانند Lenovo Ideapad 5 IP5 Core i5 1235U با کارت گرافیک 2 گیگابایتی MX550 انتخابی ایده‌آل است. این لپ تاپ برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین طراحی شده و تجربه‌ای روان و بدون لگ را ارائه می‌دهد.
  • اگر به دنبال تعادل منطقی بین قیمت و کارایی هستید، حتما نیازمند بهترین لپ تاپ های لنوو با قدرت مناسب برای استفاده‌های متنوع هستید. لپ تاپ Lenovo V15 Ryzen 5 7520U با پردازنده AMD و حافظه SSD  به راحتی می‌تواند از پس کارهای شما برآمده و قیمت بسیار مناسبی هم دارد.

قیمت بهترین لپ تاپ های لنوو

قیمت بهترین لپ تاپ های لنوو 2024 همیشه به عوامل بسیار زیادی مثل مشخصات سخت‌افزاری و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن بستگی دارد.

  • مدل‌های ابتدایی و اقتصادی مانند Lenovo Ideapad 3 IP3 Core i3 قیمت پایین‌تری دارد.
  • لپ تاپ‌هایی مانند Lenovo IdeaPad Slim 3 Core i7 یا Lenovo Ideapad 5 IP5 Core i5 که پردازنده‌های قدرتمندتر و حافظه بیشتری دارند، جزو بهترین لپ تاپ های لنوو میان‌رده بوده و کمی قیمت بالاتری دارند.
  • لپ تاپ‌های گیمینگ و مدل‌هایی با کارت گرافیک مجزا، مثل Lenovo Ideapad 5 IP5 Core i5 با کارت گرافیک MX550، از تمام دستگاه‌های دیگر گران‌تر هستند.

خرید بهترین لپ تاپ های لنوو

هنگام خرید بهترین لپ تاپ‌های لنوو، چندین نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

  1. اولین و مهمترین کار در انتخاب بهترین لپ تاپ های لنوو این است که نوع کاربری خود را در نظر بگیرید. اگر صرفا یک دستگاه سبک برای کارهای دم دستی و روزمره هستید که پردازش بالایی نیاز ندارد، لازم نیست خیلی هزینه کرده و دستگاه‌های پایین‌رده و میان‌رده متوسط برای شما کافی است. اما اگر کمی به قدرت بالاتری نیاز دارید، حتما به سراغ دستگاه‌های میان‌رده بروید. اگر هم یک کاربر حرفه‌ای و گیمر هستید، حتما به سراغ دستگاه‌ها میان‌رده و بالارده‌ای بروید که کارت گرافیک مجزا و پردازنده و رم بالایی داشته باشد.
  2. نوع و نسل پردازنده بهترین لپ تاپ های لنوو بسیار مهم است. اگر کاربر عادی هستید و به دنبال لپ تاپی برای کارهای سبک هستید، یک پردازنده Core i3 یا Ryzen 3 ممکن است کافی باشد. اما اگر به دنبال کارهای سنگین‌تر هستید، پردازنده‌های Core i5 یا Core i7 یا هم‌رده (AMD Ryzen 5 , 7) باید انتخاب شود.
  3. رم و فضای ذخیره سازی بهترین لپ تاپ های لنوو هم بسیار مهم هستند. به طور کلی برای کارهای روزمره حداقل 8 و برای کارهای نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای 16 و برای کارهای بسیار حرفه‌ای حتما از رم‌های بالاتری استفاده کنید. میزان حافظه داخلی هم به نوع پروژه‌های شما بستگی دارد. اما از به صورت معمول از 256 تا 1 ترابایت همگی گزینه‌های پرسرعت و خوبی هستند.
  4. کارت گرافیک یکپارچه یا مجزا هم بسیار مهم است. برای کارهای روزمره کارت گرافیک یکپارچه می‌تواند خیلی عالی نیاز شما را پوشش دهد، چون همه بهترین لپ تاپ های لنوو که معرفی کردیم از پردازنده‌های نسل بالا و مدرن بهره‌برده‌ بودند که گرافیک مجتمع بسیار قوی دارند. با این حال اگر گیمر هستید و کار گرافیکی سنگین انجام می‌دهید، حتما به فکر گرافیک مجزا باشید.
  5. توجه کردن به ابعاد و وزن  بهترین لپ تاپ های لنوو، امروزه یک آیتم انتخابی بسیار مهم شده است. اگر زیاد جابجا می‌شوید و در مترو و تاکسی مدام در حال رفت‌ و آمد هستید، سری IdeaPad Slim مدرن و جدید لنوو، به‌خصوص مدل‌هایی مانند Slim 3 اصولا برای شخص شما طراحی شده‌اند.
  6. اگر اهل رفت و آمد هستید، حتما به عمر باتری بهترین لپ تاپ های لنوو توجه کنید. معمولا دستگاه‌هایی که گرافیک یکپارچه دارند، باتری کمتری مصرف می‌کنند.
  7. همیشه قبل از خرید دقت کنید، سخت‌افزارهای داخلی تا چه میزانی قابلیت ارتقا دارند.
  8. همیشه از فروشندگان معتبر با ضمانت بلندمدت خرید کنید.

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید می‌توانید با اطمینان بالا بهترین لپ تاپ های لنوو را داشته باشید. برای این کار وارد منوی لپ تاپ در تاپ رایان شده و وارد برند لنوو شوید، مدل‌های متنوع را بررسی کرده و از میان بررسی‌های خود مدل مورد نظر خود را انتخاب و نهایی کنید.

نظرتان را بنویسید