کتامین و عوارض آن

کتامین و عوارض آن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

کتامین یک داروی تجزیه کننده است. دارو های تجزیه کننده شبیه به روانگردان ها هستند و می توانند منجر به تغییر در افکار؛ احساسات و آگاهی افراد شوند. کتامین یک محصول پزشکی تایید شده می باشد که به عنوان یک بی حس کننده تزریقی و کوتاه مدت در انسان ها و حیوانات استفاده می شود. کتامین به اشکال متفاوتی از جمله پودر سفید، قرص، اسپری و مایع ارائه می شود. طعم کتامین تلخ است. اثرات کتامین می تواند بر هر فرد متفاوت باشند اما اغلب این تاثیرات عبارتند از:

احساس جدا شدن از بدن و محیط فیزیکی
مخدوش کردن ادراک بینایی ( ایجاد اثرات توهم زا)
ایجاد حالت آرامش و بی حرکتی
تسکین درد و کاهش حساسیت به درد
فراموشی
مخدوش شدن شنوایی
سردرگمی
افزایش فشار خون و ضربان قلب
خواب آلودگی
گفتار نامفهوم
اضطراب و وحشت
حالت تهوع و بالا آوردن


عوارض جانبی کتامین
سوء مصرف کتامین می تواند عوارض خطرناکی برای افراد ایجاد کند. برخی از این عوارض شامل :

اوردوز : مصرف مقدار بیش از حد کتامین می تواند منجر به اوردوز شود. خطر مرگ با مصرف کتامین به تنهایی بسیار پایین است. اما اگر شما یا یکی از اطرافیانتان بعد از مصرف آن دچار تاری دید، مشکل در تنفس، هذیان، تشنج و بیهوشی شدید با آمبولانس تماس بگیرید.
اثرات کوتاه مدت : در روز بعد از مصرف کتامین می توان با مشکلاتی مانند از دست دادن حافظه، اختلال در قضاوت، سردرگمی، تحریک پذیری، بی قراری و اضطراب مواجه شد.
اثرات بلند مدت : استفاده منظم از کتامین می تواند باعث ضعیف شدن حس بویایی، تغییرات خلقی، ضعف حافظه و تمرکز، ایجاد ناهنجاری های کبدی یا کلیوی، درد شکم و اعتیاد به کتامین شود.
سندروم مثانه : مصرف زیاد و مکرر کتامین می تواند منجر به سندروم مثانه شود که یک بیماری دردناک است و نیاز به درمان مداوم دارد.
مصرف همزمان کتامین با الکل، بنزوس و سایر مواد افیونی می تواند اثرات منفی و عوارض بیشتری به همراه داشته باشد. به ویژه مصرف کتامین و کوکائین با یکدیگر به هیچ وجه توصیه نمی شود.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nnA5
نظرتان را بنویسید