انواع مک بوک

انواع مک بوک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MR_LapTop

مک بوک چیست؟

مک بوک یکی از بهترین محصولات شرکت اپل است که با طراحی شیک، قدرت پردازشی بالا و سیستم‌عامل انحصاری macOS عرضه و در تمام دنیا به خوبی از آن یاد می‌شود. مک بوک‌ها به داشتن سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب و کاملا هماهنگ با هم، یک تجربه بسیار عالی را پدید می‌آروند که در نهایت باعث رضایت همه کاربران خواهد شد.

مک بوک دقیقا از سخت‌افزاری استفاده می‌کند که macOS به آن نیاز دارد؛ بدین ترتیب هماهنگی فوق‌العاده‌ای بین این دو پدید آمده و شاهکار مهندسی اپل، انواع مک بوک را پدید می‌آورد.

در حال حاضر انواع مک بوک در دو سری اصلی مک بوک ایر و مک بوک پرو عرضه می‌شوند. 

هر کدام از این دو مزایا و ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار خاصی داشته و یک فلسفه کاربری بسیار مهمی را در خود دارند.

اما به طور کلی انواع مک بوک چه سری پرو و چه سری ایر، از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها، پردازنده‌های قدرتمند و بعضا اختصاصی،‌ نمایشگرها فوق‌العاده با کیفیت و البته اختصاصی، عمر باتری بسیار بالاتر از لپ تاپ‌ های مشابه ویندوزی و بسیاری دیگر برخوردار هستند تا از یک کاربر خانگی گرفته تا یک کاربر بسیار متخصص همگی بتوانند بر اساس نیاز خود از آنها به بهترین شکل استفاده کنند.

معرفی انواع مک بوک 

انواع مک بوک اپل

مک‌بوک ایر (MacBooK)

مک بوک ایر به‌عنوان یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ‌های اپل  و البته جهان شناخته می‌شود. همین ویژگی‌ها باعث شده تا افرادی که همیشه به دنبال جابجایی بوده و به یک سیستم بسیار قدرتمند نیاز دارند،‌ حتما به یکی از انواع مک بوک ایر فکر کنند.

بر خلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های برندهای دیگر، MacBook Air از آلومینیوم کاملا یکپارچه و بسیار تمیز ساخته شده تا ظاهری مینیمال و در عین حال بسیار لوکس به خود بگیرد. در ادامه بدنه از مقاومت به شدت بالایی برخوردار بوده و نسبت به مدل‌های پلاستیکی و … بسیار خنک‌تر نیز خواهد بود.

انواع مک بوک ایر، تلفیقی از زیبایی بی‌انتها، قدرت بالا و مقاومت بدنه زیاد هستند.

مک‌بوک پرو(MacBooK) 

انواع مک بوک پرو دستگاه‌هایی هستند که برای کاربران حرفه‌ای‌تر طراحی شده‌اند. این سری از لپ تاپ‌های مک، نسبت به سری ایر بدنه‌ای با ابعاد بزرگ‌تر و البته مستحکم‌تری ساخته می‌شوند.

در انواع مک بوک پرو از نمایشگر رتینای با وضوح بالاتر و بسیار فوق‌العاده‌ای استفاده می‌شود که فناوری‌هایی مثل ProMotion و True Tone، از این لپ تاپ یک دستگاه بسیار حرفه‌ای مناسب طراحان، گرافیست‌ها، ادیتورهای فیلم و متخصصان 3D می‌سازد. کار به اینجا ختم نمی‌شود،‌ چون MacBooK Pro همچنان قابلیت‌های حرفه‌ای خاص دیگری مانند نوار لمسی (Touch Bar) و تعداد پورت‌های ورودی و خروجی بیشتری در خود دارد.

بدین ترتیب شما می‌توانید خروجی بسیار با کیفیت کاملا کالیبره شده داشته باشید. به همین دلیل است که طراحان گرافیک و چاپ علاقمند به استفاده از انواع مک بوک پرو هستند.

ویژگی‌های پردازشی مک بوک پرو  

به طور کلی انواع مک بوک پرو به طور کاملا اختصاصی برای کاربرانی طراحی شده است که به قدرت پردازشی بسیار بالایی نیاز داشته باشند. این سری از مک بوک‌ها مجهز به پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max، و اخیراً M3 Pro و M3 Max هستند که عملکردی بی‌نظیر در پردازش‌های فوق سنگین مانند ویرایش ویدئوهای 4K و 8K، رندرینگ 3D، و اجرای نرم‌افزارهای پیچیده مهندسی و برنامه‌نویسی دارند. برای این حجم از پردازش یک سیستم خنک‌کننده فعال در این سری نصب شده تا دمای داخل دستگاه حتی در سنگین‌ترین حالت ممکن همچنان خنک باقی بماند.

در کنار اینها رم و حافظه داخلی با ظرفیت بالا هم نصب شده تا همه چیز را برای یک پروژه پیچیده و سنگین فراهم کند.

انواع مک بوک برای چه کاربری‌هایی مناسب است؟

  • کاربران بسیار حرفه‌ای که نیاز به پردازش‌های سنگین دارند.
  • کاربران حرفه‌ای در زمینه ادیت ویدئو‌های سنگین
  • طراحان 3D و رندرینگ
  • برنامه‌نویسان
  • طراحان گرافیک حرفه‌ای
  • کاربران اداری که نیاز به اجرای برنامه‌های متعدد دارند.

تا به اینجای مقاله شما را با انواع مک بوک ایر و پرو به صورت کامل آشنا کردیم. برای انتخاب از بین مدل‌های بسیار متعدد، ما چند مدل بسیار برتر را به شما معرفی خواهیم کرد تا خیلی راحت‌تر بتوانید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

معرفی برترین مدل‌ های انواع مک بوک ایر

مک بوک ایر 13.6 اینچ اپل مدل MacBook Air MLY13 پردازنده M2 رم 8GB حافظه 256GB

انواع مک بوک اپل

مک بوک MLY13 یکی دیگر از انواع مک بوک ایر مدل MLY13 است که همچنان از پردازنده M2 با همان قابلیت‌های بسیار عالی برخوردار است.

این مدل از نظر سخت‌افزاری بسیار به مدل قبلی یعنی MLXW3 2022 نزدیک بوده و تقریبا در یک رنچ قیمتی قرار دارند. البته فرق این دو  این است که نسخه قبلی جدیدتر منتشر شده و کیفیت صفحه نمایش آن از این مدل کمی بالاتر است.

مشخصات سخت‌افزاری مک بوک ایر MLY13 2022

ویژگی

مشخصات

پردازنده

M2 (8 هسته ایی)

حافظه رم

8GB

حافظه داخلی

256GB SSD

نمایشگر

13.6 اینچ رتینا (25601664x)

گرافیک

8 هسته‌ای Apple GPU

وزن

1.24 کیلوگرم

باتری

تا 18 ساعت عمر باتری

معرفی برترین مدل‌ های انواع مک بوک پرو

مشخصات سخت‌افزاری مک بوک پرو MTL73 2023

ویژگی

مشخصات

پردازنده

M3 (8 هسته ای)

حافظه رم

18GB

حافظه داخلی

512GB SSD

نمایشگر

14.2 اینچ رتینا (30241964x)

گرافیک

10 هسته‌ای Apple GPU

وزن

1.6 کیلوگرم

باتری

تا 17 ساعت عمر باتری

نظرتان را بنویسید