همه چیز در مورد زگیل تناسلی زنان

همه چیز در مورد زگیل تناسلی زنان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

علائم زگیل تناسلی زنان را می توان به راحتی تشخیص داد زیرا در اغلب موارد قابل مشاهده است. نشانه های زگیل تناسلی در زنان عبارتند از :

خارش و سوزش زائده های گوشتی
تغییر رنگ پوست
ظاهر صاف یا برآمدگی های شبیه به گل کلم
جنس نرم و مرطوب
خونریزی
ظاهر شدن زائده های گوشتی در واژن، اطراف دهانه رحم، روی کشاله ران، در دهان یا گلو، روی دهانه رحم و داخل یا اطراف مقعد
اچ پی وی در زنان همیشه همراه با زگیل تناسلی نیست به این معنا که ممکن است فرد به ویروس اچ پی وی مبتلا باشد اما زگیل تناسلی نداشته باشد. در موارد نادری عفونت hpv ممکن است منجر به سرطان سر و گردن شود.

دلایل زگیل تناسلی در زنان
زگیل تناسلی از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. زنان میتوانند از طریق تماس جنسی واژینال، مقعدی، دهانی یا دستی به زگیل تناسلی مبتلا شوند. ویروس اچ پی وی 200 نوع مختلف دارد اما در اکثر مواقع افراد به نوع 6 و 11 آن مبتلا می شوند. برخی دیگر از علل ابتلا به زگیل تناسلی زنان شامل :

داشتن عفونت های جنسی دیگر
داشتن رابطه جنسی با افراد متعدد
رابطه جنسی محافظت نشده

تشخیص زگیل تناسلی در زنان

راه تشخیص زگیل تناسلی در زنان معمولا معاینه فیزیکی است. در این روش معمولا پزشک ناحیه تناسلی و مقعد را مورد بررسی و مشاهده قرار می دهد. در برخی از موارد ممکن است پزشک از تست و آزمایش برای تشخیص زگیل زناناستفاده کند. آزمایش زگیل تناسلی زنان انجام تست بیوپسی می باشد که در آن مقداری از بافت زگیل برداشته می شود تا در آزمایشگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

برای زنان، انجام منظم آزمایش پاپ اسمیر بسیار مهم است. انجام این آزمایش به یافتن تغییرات واژن و دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی کمک کند. همچنین با این کار می توان علائم اولیه سرطان دهانه رحم را تشخیص داد. در آزمایش پاپ اسمیر با استفاده از یک دستگاه مخصوص واژن را باز نگه می دارند و از سلول های دهانه رحم نمونه برداری می کنند.

پیشگیری از زگیل تناسلی زنان
افراد فعال از نظر جنسی در معرض ابتلا به زگیل تناسلی هستند. به یاد داشته باشید که اچ پی وی می تواند بدون نشانه منتقل شود. برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی می توانید اقدامات زیر را انجام دهید :

دریافت واکسن اچ پی وی ( واکسن گارداسیل) 
داشتن رابطه جنسی محافظت شده
نداشتن رابطه جنسی با افراد متعدد
استفاده از واکسن گارداسیل در جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی بسیار موثر است. این واکسن علاوه بر جلوگیری از ابتلا به اچ پی وی به افراد 9 تا 45 سال کمک می کند تا به سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد، گلو و دهان مبتلا نشوند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/opLj
مطلب قبلی
خواص دراگون فروت
نظرتان را بنویسید