لپ تاپ MSI بهتر است یا لپ تاپ Asus؟

لپ تاپ MSI بهتر است یا لپ تاپ Asus؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MR_LapTop

در دنیای فناوری، انتخاب یک لپ تاپ مناسب می‌تواند چالشی بزرگ باشد، به ویژه وقتی به دنبال عملکرد بالا و کیفیت بی‌نظیر هستید. ایسوس و MSI دو نام برجسته در دنیای لپ‌تاپ‌های گیمینگ و حرفه‌ای هستند که هر یک با ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود، توانسته‌اند جایگاه ممتازی در بازار کسب کنند.در ادامه به بررسی یک مطلب یک منبع معتبر درباره لپ تاپ msi بهتر است یا لپ تاپ ایسوس می‌پردازیم تا به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند.

لپ تاپ گیمینگ ام اس آی Titan 18 pro در برابر لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG G834JYR
این دو لپ تاپ جزو بهترین‌ لپ تاپ‌های گیمینگ دو شرکت هستند که در بازار ایران نیز موجودند. هر دو لپ تاپ با وجود شباهت‌های فراوان، اما تفاوت‌های محسوسی نیز دارند که ممکن است نظر خریداران را نسبت به برند آن‌ها تغییر دهد.

لپ تاپ msi کمی سنگین‌تر است و به همین دلیل است که در جا به جایی کمی مشکل ساز می‌شود؛ اما در مقابل طراحی جذاب‌تری نسبت به لپ تاپ ایسوس دارد. تفاوت‌های این دو لپ تاپ البته هیجان انگیزتر از این حرف‌ها است و در ادامه با بررسی هر قسمت به صورت جداگانه این تفاوت‌ها و شباهت‌ها را به شما نشان خواهیم داد.

مشخصات ظاهری
لپ تاپ ایسوس دارای 3.1 کیلوگرم وزن است که برای لپ تاپ‌های گیمینگ به صورت کلی سنگین به نظر می‌رسد. این لپ تاپ با ابعاد ۴۰ در ۳۰ سانتی متری خود فضای زیادی از میز گیمرها را اشغال می‌کند که خبر از تجربه‌ای متفاوت به آن‌ها می‌دهد.

در سوی دیگر لپ تاپ ام اس آی نیز همین وضعیت را دارد؛ اما به علت جنس آلومینیومی بدنه خود در حد ۵۰۰ گرم از لپ تاپ ایسوس سنگین‌تر است. هر دو لپ تاپ کیبوردهایی با پس زمینه رنگی دارند و ایسوس در این قسمت برتری خود را به رخ رقیب خود کشانده است و نور را تا قسمت جلویی لپ تاپ نیز آورده است.

هر دو لپ تاپ در قسمت پشتی و کناری خود سوراخ‌هایی برای سیستم فن خود دارند و پورت‌های مختلف خود را در قسمت کناری به صورت مرتب چیده‌اند. لپ تاپ ام اس ای ظاهری زمخت و خشن دارد؛ این در حالی است که ایسوس به زیبایی ظاهری لپ تاپش به شدت اهیمت داده است و تلاش کرده است تا لپ تاپ از هر زاویه‌ای زیبا به نظر برسد.

صفحه نمایش
هر دو لپ تاپ از نمایشگر ۱۸ اینچی بهره می‌برند؛ اما این ام اس ای است که در بازی کیفیت رقیب خود را کنار می‌زند. پنل صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس mini LED ROG Nebula Display است که کیفیت 2K‌ را با نرخ تازه سازی تصویر ۲۴۰ هرتزی برای گیمرها به ارمغان آورده است. این موضوع در حالی است که ام اس ای با پنل IPS به مشتریان خود کیفیت 4K را با رزولوشن 3840X2400 عرضه می‌کند. در قسمت نرخ تازه سازی تصویر لپ تاپ ایسوس قوی‌تر عمل کرده است و ۱۲۰ هرتز ام اس آی چنگی به دل نمی‌زند؛ اما به صورت کلی ام اس آی تواسته است که در این قسمت گوی سبقت را از رقیب خود برباید.

پردازنده
هر دو لپ تاپ از پردازنده یکسانی در قلب سیستم خود استفاده می‌کنند که شرکت اینتل برای آن‌ها ساخته است. پردازنده core i9 نسل ۱۴ اینتل از سری Raptor Lake-HX قلب هر دو لپ تاپ را تسخیر کرده است. این پردازنده ۳۶ مگابایت حافظه کش، ۲۴ هسته و ۳۲ رشته دارد که نشان می‌دهد چه قدرت باورنکردنی را درون خود جای داده است. همچنین محدوده فرکانس پردازنده نیز از 2.2 تا 5.8 گیگاهرتز است که سرعت عملکرد پردازنده را نیز تا حد زیادی بالا می‌برد.

حافظه داخلی
با وجود این که برندهای مختلف سعی می‌کنند در این قسمت انعطاف به خرج بدهند و در چند سری لپ تاپ‌های خود را عرضه کنند، اما ایسوس و ام اس آی اعتقادی به این موضوع نداشتند و تنها یک سری از لپ تاپ با حافظه داخلی مشخص وارد بازار کردند. لپ تاپ ام اس آی با حافظه داخلی ۲ ترابایتی و لپ تاپ ایسوس نیز با ۴ ترابایت حافظه در بازار موجود هستند. حافظه داخلی در هر دو لپ تاپ از نوع SSD است و از نسل چهارم PCle پشتیبانی می‌کنند.

حافظه رم
رم هر دو لپ تاپ ۶۴ گیگابایت است و از نوع DDR5 ساخته شده‌اند. فرکانس رم که یکی از عوامل سرعت انتقال داده‌ها در لپ تاپ است؛ در هر دو لپ تاپ 5600 مگاهرتز اندازه گیری شده است. این میزان حافظه رم که قابلیت ارتقا تا ۱۹۲ گیگابایت در لپ تاپ ام اس آی را دارد؛ سرعت فعالیت کاربران را چندین برابر می‌کند.

پردازنده گرافیکی
در این قسمت نیز هر دو لپ تاپ مشابه هم عمل کرده‌اند و از شرکت انویدیا پردازنده‌های یکسانی را برای لپ تاپ‌های خود تحویل گرفته‌اند. کارت گرافیک RTX 4090 شرکت انویدیا توانسته است تا نگاه تمامی مشتریان را به کیفیت تصاویر این لپ تاپ‌ها خیره کند. این کارت گرافیک ۱۶ گیگابایت حافظه دارد و از نوع GDDR6 است. همچنین باید گفت که این کارت گرافیک مصرف برق بسیار بالایی دارد و از توان مصرفی ۱۷۵ واتی نیز بهره می‌برد.

باتری
هر دو لپ تاپ از باتری‌های ۴ سلولی استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد برای چنین لپ تاپ‌هایی کم باشد. لپ تاپ ام اس آی از باتری ۱۰۰ واتی و ایسوس از باتری ۹۰ واتی استفاده می‌کند. ظرفیت هر دو باتری برای مصرف لپ تاپ‌ها بسیار پایین است و توصیه می‌کنیم که اگر قصد بازی‌های طولانی مدت با لپ تاپ را دارید؛ حتماً لپ تاپ‌ها را به برق متصل کنید.

ارزش خرید لپ تاپ‌ها
در حال حاضر با اختلافی ۷۰ میلیون تومانی قیمت لپ تاپ ام اس ای بیشتر از ایسوس است که با توجه مشخصات به نظر می‌رسد که این اختلاف ارزش خرید لپ تاپ ام اس آی را پایین بیاورد. البته اگر کیفیت صفحه نمایش و جنس بدنه برای شما مهم است؛ می‌توانید این اختلاف را بپردازید و لپ تاپ ام اس آی را خریداری کنید.

از نظر سخت افزاری با توجه به شباهت‌های بسیار در قسمت‌های مختلف لپ تاپ‌ها و همچنین حافظه داخلی بیشتر لپ تاپ ایسوس، نظر کارشناسان بر این است که لپ تاپ ایسوس ارزش خرید بالاتری دارد. در فروشگاه تاپ رایان می‌توانید هر دو لپ تاپ را پیدا کنید و با گارانتی ۱۸ ماهه و ارسال فوری به سراسر کشور سفارش خرید آن‌ها را ثبت کنید.

خرید لپ تاپ گیمینگ از فروشگاه تاپ رایان
فروشگاه تاپ رایان در سال‌های اخیر تواسته است تا جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین واردکننده‌های لپ تاپ و قطعات کامپیوتری در ایران ثابت کند. این فروشگاه با بیش از هزاران لپ تاپ گیمینگ از برندهای مختلف توانسته است تا پاسخ گوی نیاز مخاطبان خود باشد.

کارشناسان پشتیبانی تاپ رایان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان عزیز هستند تا آن‌ها را در خرید لپ تاپ گیمینگ مدنظر خود راهنمایی کنند. اگر شما بین لپ تاپ ایسوس و ام اس آی همچنان مردد هستید؛ می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

جمع بندی
لپ تاپ گیمینگ امروزه به یکی از نیازهای اصلی نسل جوان تبدیل شده است که علاقه دارد تا با بالاترین کیفیت بازی‌های خود را انجام دهد. بسیاری از گیمرها که با محدودیت بودجه مواجه نیستند؛ علاقه دارند تا بهترین انتخاب را برای خود داشته باشند و لپ تاپی را خریداری کنند که دیگر نیازی به سیستمی اضافی در کنار آن وجود نداشته باشد. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس و ام اس آی سعی کرده‌اند تا با جمع آوری تمامی مشخصات عالی در یک لپ تاپ به این نیاز گیمرها پاسخ بدهند و این تجربه لذت بخش را به آن‌ها هدیه بدهند.

نظرتان را بنویسید