بواسیر خارجی چیست و چه روش هایی برای درمان بدون جراحی آن وجود دارد؟

بواسیر خارجی چیست و چه روش هایی برای درمان بدون جراحی آن وجود دارد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

بواسیر یا هموروئید خارجی به توده های کوچکی گفته می شود که در زیر پوست اطراف مقعد و خارج از آن ایجاد می شوند و در اغلب موارد با لمس کردن میتوان آنها را احساس کرد. این توده ها می توانند باعث خونریزی و خارش شوند. هموروئید خارجی به دلیل مدفوع بزرگ و سفت، نشستن طولانی مدت در دستشویی، زور زدن زیاد در حین اجابت مزاج و بارداری به وجود می آید. وجود این توده ها می تواند باعث تشکیل یک لخته شود که به آن هموروئید خارجی ترومبوزه گفته می شود و می تواند بسیار دردناک باشد. گاهی برای درمان هموروئید خارجی از روش های خانگی مانند استفاده از کمپرس سرد استفاده می شود اما در بواسیر های خارجی شدید ممکن است نیاز به جراحی و لیزر وجود داشته باشد.

درمان بواسیر خارجی بدون جراحی
اگر با استفاده از روش های خانگی و دارو بواسیر خارجی درمان نشود، بواسیر دچار خونریزی شدید شود یا منجر به هموروئید خارجی ترومبوز شود پزشک ممکن است از سایر روش های پزشکی برای درمان بواسیر خارجی استفاده کند. درمان بواسیر خارجی بدون جراحی شامل :

بستن بواسیر با نوار لاستیکی : در این روش انتهای بواسیر با یک نوار لاستیکی بسته می شود تا از رسیدن خون به آن جلوگیری شود. به مرور زمان اندازه بواسیر کوچک تر می شود و قطع می شود.
اسکلروتراپی : در این روش یک محلول شیمیایی به بواسیر تزریق می شود که آن را کوچک می کند و از بین می برد. این روش برای درمان بواسیر های خفیف بسیار کاربردی است و سریع و بدون درد انجام می گیرد.
لیزر بواسیر : در لیزر بواسیر خارجی خون رسانی به به بواسیر متوقف می شود. در این روش آسیب به عضله های اسفنکتر به کمترین حد می رسد. بعد از انجام لیزر بواسیر خارجی فرد به راحتی می تواند به زندگی روزمره خود ادامه دهد و دوره نقاهت طولانی مدتی ندارد.
برای برداشتن هموروئید های بزرگ، ترومبوز و عود شونده معمولا از جراحی ( هموروئیدکتومی) استفاده می شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NQAD
نظرتان را بنویسید