تعمیر پکیج فالکه

تعمیر پکیج فالکه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

پکیج فالکه نیز مانند سایر وسیله های برقی و گازی به سرویس های دوره ای ( ماهیانه - سالیانه ) احتیاج دارند ، زیرا اگر به صورت منظم پکیج دیواری فالکه خود را بررسی و سرویس کنید ، ایرادات جزئی آن مشخص و برطرف می شود و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می کند ، در این شرایط هم هزینه کم تری برای تعمیر پکیج فالکه خود پرداخت می کنید و هم از خرابی های جدی تر جلوگیری می کنید.

https://B2n.ir/n20422

سرویس کامل پکیج فالکه ( اورهال پکیج فالکه )

 

در سرویس کامل پکیج فالکه کلیه قطعات پکیج دمونتاژ و جدا میشود ، مبدل ها اسید شویی و بلوکهای هیدرولیکی و هوزینگ ها و لوله ها رسوبزدایی می شود ، مجموعه هود و فن شستشو و وضعیت منبع انبساط چک و باد آن شارژ می شود ، مجموعه کیت سرویس شیر سه طرفه تعمیر و در صورت نیاز تعویض میگردد ، عملکرد مانومتر ، ایرونت و شیرپرکن چک و رفع عیب می شود ، مجموعه برنر و شیرگاز تنظیم شعله می شود ، بدنه دستگاه کاملا نظافت میشود ( حتی قاب برد ) و بعد از چک و بررسی عملکرد قطعات و سنسورهای پکیج فالکه ، مجددا قطعات و لوله ها با واشرها و اورینگهای نو و با کیفیت بالا مونتاژ می گردد . ( مانند روز اول کارخانه ) لازم به ذکر هست که دستگاه پکیج فالکه بعد از مونتاژ ، مورد تست عملکرد قرار میگیرد .

 

 

 

برخی از اشکالات شایع پکیج دیواری فالکه

 

برخی از پکیج های فالکه نسل جدید دارای مانیتور می باشند و تمامی عیب ها و خطا های پکیج فالکه به صورت یک ارور کد ( ERROR CODE ) روی صفحه نمایشگر آن ها مشخص می شود و تمامی این کد ها در دفترچه راهنمای پکیج فالکه آن برند ذکر شده است که هر کد نشانگر چه نوع خرابی در پکیج فالکه می باشد ، البته لازم به ذکر است که بدانید کد های خطای برند های مختلف برای نمونه پکیج فالکه با کد های خطای برند دیگر متفاوت است و ارورهای هر برند در دفترچه راهنمای آن یادداشت شده است ، حتی اگردفترچه راهنمای پکیج فالکه خود را نیز ندارید ، تنها با یک سرچ ساده می توانید آن ها را در این سایت مشاهده کنید .

 

اما برخی دیگر از پکیج ها فالکه نیز دارای صفحه مانیتوری نیستند و خطاهای آن ها به صورت کد روی صفحه نمایان نمی شود و نیاز دارند که هنگام بروز مشکل اول آن ها را عیب یابی کنیم و قطعه ای که احتمال خرابی در آن وجود دارد را بررسی کنیم ، در ادامه به عمده دلایل خرابی پکیج دیواری فالکه می پردازیم و دلایل خرابی آن ها را بررسی می کنیم ، البته بهترین نکته در هنگام تعمیر پکیج فالکه تماس با شرکت مدار سرویس می باشد ، اما آشنایی نسبی با مشکلات پکیج فالکه نیز برای هر فردی که در منزل خود یک دستگاه پکیج فالکه دارد لازم است .

 

 

 

کم بودن دمای آب گرم بهداشتی پکیج دیواری فالکه

 

 

در ابتدا قابل ذکر است که ما فرض را براین می‌گذاریم که پکیج فالکه روشن بوده ، فشار آب داخل پکیج در حد نصاب خود یعنی بالای نیم بار قرار دارد و پکیج تمام مراحل تایید، تشخیص و ایمنی را انجام داده و شعله ایجاد و پایدار گشته اما آبگرم مصرفی یا بهداشتی به اندازه کافی گرم نیست و یا مدام سرد و گرم میگردد در این هنگام قبل از تعمیر پکیج فالکه لازم است که بدانید خرابی ممکن است ، از ایراد یک یا چند قطعه همچنین بهم خوردن تنظیمات و یا رسوب و گرفتگی دستگاه باشد که باید بررسی گردد . قطعاتی که می‌توانند معیوب باشند عبارتند از :

 

 

1 - فلوسوئچ یا فلورگلاتور و یا فلومتر پکیج فالکه ، این قطعات هر کدام به شکلی منحصر به‌ فرد وظیفه ی گزارش دادن باز بودن مسیر آب گرم بهداشتی را به برد دارا میباشند .

 

 

2 - سنسور تشخیص دمای آب گرم بهداشتی ، همانطور که از اسم این قطعه پیداست دمای لحظه ای آب گرم بهداشتی را در زمان کار کرد پکیج فالکه به برد گزارش می‌دهد پس به هر دلیل خرابی این قطعه می‌تواند گزارش غلط را به برد ارسال کرده و مانع از عملکرد صحیح پکیج فالکه گردد .

 

 

3 - نرسیدن حجم گاز کافی در زمان احتراق و تولید گرمای مد نظر

در این حالت ابتدا باید چک شود که دمای انتخابی برای آبگرم بهداشتی روی چه عددی تنظیم شده، اصولا این مقدار بین ۳۵ تا ۶۰ درجه سانتیگراد متغییر است پس با انتخاب دمای بالاتر آب گرمتری خواهیم داشت اما اگر دمای آب را بالا بردیم و شعله کم بود باید فیلتر گاز و تنظیمات شیر گاز بررسی گردد فشار گاز شهری داخل لوله ی گاز بعد از رگلاتور حدود ۲۵میلی بار و سهم پکیج فالکه از این فشار گاز در حالت شعله ی مینیمم حدود ۲ میلی بار و در حالت ماکزیمم حدود ۹ یا ۱۰ میلی بار میباشد که بهتر است توسط تکنسین مجرب تنظیم گردد

 

 

4 - گرفتگی مبدل که این مبحث در پکیج های تک مبدل فالکه و دو مبدل فالکه به شکلی کاملا جدا بررسی میگردد ولی بطور کلی هرگونه گرفتگی و رسوب داخل مبدل و همچنین مسیر گردش مایع ، مانع از انتقال صحیح انرژی حرارتی تعریف شده برای مایع در حال گرم شدن میشود .

 

 

 

مشکلات تغذیه برق پکیج دیواری فالکه

 

 

در هنگام بروز چنین مشکلاتی کنترلر ها ، صفحه نمایش و چراغ های پکیج فالکه خود را بررسی کنید، در صورتی که در این قطعات ایرادی مشاهده نکردید، دیگر قطعات برقی پکیج فالکه را بررسی کنید و سپس اقدام به تعمیر پکیج کنید ، اما اگر تمام قطعات برقی پکیج به درستی کار می کردند ، باید جعبه تقسیم منزل را بررسی کنید تا کلید و یا فیوزی نپریده باشد . اگر با انجام مراحل بالا هیچگونه تغییری در روند کاری پکیج فالکه خود مشاهده نکردید،‌ فیوز پکیج را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن مشکل اقدام به تعمیر و یا تعویض فیوز با توجه به طرف کردن عامل خرابی فیوز در پکیج فالکه خود کنید و گرنه در صورت راه اندازی دوباره پکیج مجددا فیوز میسوزد.

 

 

 

عیب یابی کم شدن مداوم فشار آب پکیج دیواری فالکه

 

 

هنگامی که فشار آب پکیج فالکه شما مدام افت پیدا میکند و محل قرار گیری پکیج فالکه مرطوب میباشد باید بدانید که دلیل آن در برخی موارد نشتی های داخلی در پکیج مدل دیواری فالکه می‌ باشد و برای رفع این مشکل باید نشتی و یا نشتی ها گرفته شود .

 

 

سرو صدای زیاد پکیج دیواری فالکه

 

اگر پکیج فالکه شما هنگام کار صدای زیادی از خود تولید می کند، باید بدانیم که هر عامل حرکتی در پکیج میتواند تولید صدا کند این عوامل عبارتند از :

 

1 - روتور پمپ سیرکولاتور که در صورت خرابی آن را تعویض کنید .

 

2 - فن تهویه هوا که بخاطر حرکت نابالانس توربین در حال گردش ممکن است باعث لرزش و تولید صدا شود .

 

3 - حرکت و گردش آب در مبدل یا لوله ها و یا فضای داخلی بلوک‌ها و حفره های آن که بخاطر رسوب و اعوجاج قطعات داخل بلوک منحرف میگردد ممکن است تولید صدا کند .

 

4 - از دیگر مشکلاتی در پکیج فالکه باعث بروز صدای زیاد و غیرمعقول هنگام کار کردن پکیج می باشد، هوا گیری نکردن پکیج فالکه می باشد، برای هواگیری به راحتی شیر هواگیری که معمولا روی بلوک پشت پمپ و یا همان هوزینگ پمپ پکیج فالکه قرار دارد را باز کنید و چند دقیقه صبر کنید تا هوای داخل پکیج خالی شود .

 

ارورهای پکیج دیواری فالکه Falke

مدل: E

 

کد خطا : E01

 

شرح خطا: خطای جرقه زنی

 

کد خطا : E02

 

شرح خطا: خطای آتش غیر واقعی .

 

کد خطا : E03

 

شرح خطا: گرم شدن بیش از اندازه .

 

کد خطا : E04

 

شرح خطا: مشکل کلید فشار هوا .

 

 

کد خطا : E05

 

شرح خطا: مشکل کلید فشار هوا .

 

کد خطا : E06

 

شرح خطا: مشکل کلید فشار هوا.

 

 

 

کد خطا : E07

 

شرح خطا: کابل ترموستات دودکش .

 

 

 

کد خطا : E08

 

شرح خطا: مشکل در برد الکترونیکی .

 

 

 

کد خطا : E09

 

شرح خطا: مشکل در شیر کنترل گاز .

 

 

کد خطا : E12

 

شرح خطا: مشکل در برد الکترونیکی.

 

 

 

کد خطا : E21

 

شرح خطا: مشکل در برد الکترونیکی.

 

 

 

مدل: F

 

کد خطا : F02

 

شرح خطا: خطای شیر غیر واقعی .

 

 

 

کد خطا : F13

 

شرح خطا: قفل شدن پکیج .

 

 

 

کد خطا : F22

 

شرح خطا: مشکل در ولتاژ پایین .

 

 

 

کد خطا : F23

 

شرح خطا: مشکل در دیفرانسیل .

 

 

 

کد خطا : F25

 

شرح خطا: مشکل در برد الکترونیکی .

 

 

 

کد خطا : F31

 

شرح خطا: مشکل در NTC گرمایش مرکزی .

 

 

 

کد خطا : F32

 

شرح خطا: مشکل در سنسور هوای بیرونی .

 

 

 

کد خطا : F33

 

شرح خطا: مشکل در NTC آبگرم مصرفی .

 

 

 

کد خطا : F37

 

شرح خطا: مشکل در فشار آب پایین .

 

کد خطا : F40

 

شرح خطا: مشکل در پرشر سوئیچ فشار .

کد خطا : F47

 

شرح خطا: مشکل در پرشر سوئیچ فشار .

 

 

کد خطا : F59

 

شرح خطا: مشکل در بوبین تنظیمات شیر گاز .

 

کلماتی که با سرچ آن در اینترنت میتوانید خدمات تعمیر پکیج فالکه مدار سرویس را بیابید

 

 

تعمیر پکیج فالکه - تعمیرات پکیج فالکه - تعمیرکار پکیج فالکه - نمایندگی پکیج فالکه - نمایندگی تعمیرات پکیج فالکه - تعمیرگاه مجاز پکیج فالکه - خدمات تعمیرات پکیج فالکه - سرویس و تعمیر پکیج فالکه - تعمیر در محل پکیج فالکه - دفترچه راهنمای پکیج فالکه - تعمیر پکیج فالکه دیواری - تعمیر پکیج دیواری فالکه

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/op53
مطلب بعدی
تعمیر پکیج زاس
نظرتان را بنویسید