بررسی لپ تاپ ویکتوس اچ پی

بررسی لپ تاپ ویکتوس اچ پی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MR_LapTop

اچ پی یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لپ تاپ در دنیا به شمار می‌رود که محصولاتش به دوام و طول عمر بالا معروفند.  این شرکت تقریباً برای تمام مخاطبان محصول مناسب و درخوری تولید کرده است. فرقی نمی‌کند یک کاربر معمولی هستید یا یک کاربر نیمه‌حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای؛ در هر حال می‌توانید لپ تاپ مناسب خود را در مجموعه محصولات شرکت اچ پی پیدا کنید. اما امروز قصد داریم در خصوص یکی از محصولات میان‌رده شرکت اچ پی صحبت کنیم. محصولاتی که برای انجام کارهای گرافیکی مناسب هستند. در حقیقت در این مقاله قصد داریم در خصوص خانواده ویکتوس شرکت اچ پی صحبت کنیم. 

بررسی لپ تاپ‌های ویکتوس شرکت HP از نظر ظاهر و بدنه 

در ابتدا لپ تاپ‌ های ویکتوس شرکت اچ پی را از نظر ظاهری و فیزیکی مورد بررسی قرار می‌دهیم. البته قبل از آنکه به طور موشکافانه فیزیک و ظاهر این لپ‌ تاپ‌ها را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم خوشبختانه این سری از محصولات شرکت اچ پی استانداردهای لازم از نظر ظاهری را کسب کرده‌اند. گواه این ادعا نظرهایی است که کاربران این لپ ‌تاپ از سراسر دنیا در مورد آن گذاشته‌اند.

ابتدا در خصوص وزن این محصول اطلاعاتی را به شما بدهیم. اگر آقا یا خانمی هستید که مجبورید هر روز لپ تاپ را با خود از خانه به محل کار ببرید و از محل کار به خانه برگردانید نگران نباشید چرا که این لپ تاپ وزن استاندارد و نرمالی دارد بنابراین مشکلی برای حمل آن پیدا نخواهید کرد. به‌طور دقیق‌تر بگوییم که محصولات مختلف این خانواده اوزانی هم‌چون ۲.۲ کیلوگرم، ۲.۴ کیلوگرم و ۲.۶ کیلوگرم دارند. البته بعداً که در خصوص ویژگی‌های سخت‌افزاری این لپ ‌تاپ صحبت کردیم خواهیم فهمید که این وزن با چنین ویژگی‌های سخت‌افزاری وزن زیادی به حساب نمی‌آید. برای خرید لپ تاپ HP Victus به وزن آن توجه و محصولی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

لپ تاپ‌های مختلف ویکتوس HP صفحه نمایش‌های متفاوتی با ابعاد متنوع دارند. از صفحه نمایش‌های ۱۵ اینچی، ۱۵.۶ اینچی گرفته تا صفحه‌ نمایش‌های ۱۶ و ۱۶.۱ اینچی. تقریباً تمامی این صفحه نمایش‌ها از پنل‌های آی پی سی ساخته شده‌اند. میزان روشنایی این صفحه نمایش‌ها در حدود ۲۵۰ نیتس است که انصافاً روشنایی قابل‌قبولی به شمار می‌رود.  تقریباً تمام صفحه نمایش‌های این خانواده از محصولات HP یک روکش مات دارند بنابراین انعکاس نورهای محیطی از روی این صفحه نمایش اتفاق نمی‌افتد و کاربر حتی می‌تواند از این لپ ‌تاپ در محیط‌های بیرون از خانه که نور خورشید و بازتاب آن از سطح صفحه نمایش در وضوح تصویر اختلال ایجاد می‌کند هم استفاده نماید. وضوح تصویری این صفحه نمایش‌ها عموماً فول اچ دی است از این رو با خرید لپ تاپ HP ویکتوس می‌توانید فیلم‌های باکیفیتی را مشاهده نمایید. اندازه صفحه نمایش در قیمت لپ تاپ HP Victus اثرگذار است.

منبع تامین انرژی این خانواده از محصولات اچ پی، باتری‌های ۳ سلولی و ۴ سلولی هستند که شارژدهی چندساعته دارند بنابراین کاربر می‌تواند با خیال راحت این لپ ‌تاپ را به محیطی که به برق شهری دسترسی ندارد ببرد و از آن استفاده کند. لازم به ذکر است این باتری‌ها از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند به گونه‌ای که تنها در مدت زمان یک ساعت تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند.

این روزها بازار کلاس‌ها و جلسات آنلاین داغ است. مردم بعد از کرونا فهمیدند به جای برگزاری جلسات حضوری با اتلاف وقت زیاد می‌توانند جلسات را به صورت آنلاین هم برگزار کنند. یکی از تجهیزاتی که برای برگزاری جلسات آنلاین لازم است لپ تاپ با وبکم باکیفیت است. خوشبختانه در این سری از محصولات HP وبکم باکیفیتی وجود دارد. این وبکم باکیفیت در کنار دو اسپیکر لپ تاپ ویکتوس HP و همچنین میکروفون با حساسیت بالای آن تمام چیزی است که برای برگزاری یک کلاس یا جلسه آنلاین نیاز دارید.

یکی از مشکلاتی که مردم با لپ تاپ‌های قدیمی داشتند این بود که این لپ تاپ‌ها در حین اجرای برنامه‌های سنگین داغ می‌شدند. داغ شدن لپ تاپ همانا و اختلال در عملکرد آن همانا اما خوشبختانه در لپ تاپ‌های جدید به نوعی این مشکل مرتفع شده است. به خصوص در لپ تاپ ویکتوس شرکت HP سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای وجود دارد که سبب می‌شود حتی در حین اجرای کارهای گرافیکی سنگین هم لپ تاپ داغ نشود و به خوبی به کار خود ادامه دهد.

اگر برنامه‌نویس حرفه‌ای یا در حال نگارش پروژه پایان‌نامه خود هستید می‌دانید که کیبورد لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری که با آن کار می‌کنید چقدر اهمیت دارد. یک کیبورد خوب و حرفه‌ای سبب می‌شود فرایند تایپ سرعت بیشتری به خود بگیرد.  دکمه‌های کیبورد مناسب عموماً به شکل مربع و مستطیل هستند و فواصل بین دکمه‌ها به اندازه‌ای است که با فشردن یک کلید، کلید کناری فشرده نمی شود. خوشبختانه شرکت HP در طراحی کیبورد لپ تاپ ویکتوس نهایت دقت را به خرج داده است به گونه‌ای که کاربران از کار کردن با کیبورد این لپ ‌تاپ لذت می‌برند. 

به خصوص گیمرها که به کیبورد وابسته‌اند با استفاده از این کیبورد می‌توانند بازی را به خوبی هدایت کنند و به هیچ عنوان نیازی به اتصال کیبوردهای اکسترنال به لپ تاپ ندارند. نکته دیگری که در خصوص کیبورد لپ تاپ hp باید ذکر کنیم این است که این کیبوردها عموماً نور پس‌زمینه دارند بنابراین در تاریکی شب هم می‌توانید با آنها کارهای خود را انجام دهید. لطفا به هنگام خرید لپ تاپ HP Victus به موارد مطروحه در بالا دقت کنید چرا که ویژگی‌های فیزیکی به اندازه‌ ویژگی‌های سخت‌افزاری مهم هستند.

بررسی پردازنده لپ تاپ ویکتوس اچ پی

یکی از قطعاتی که بسیاری از خریداران لپ تاپ هنگام خرید به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند واحد پردازنده مرکزی یا مغز متفکر لپ تاپ است. واحد پردازنده مرکزی یک لپ تاپ آنقدر اهمیت دارد که قدرت و عملکرد آن بطور مستقیم بر قیمت لپ تاپ اثرگذار است. در این بخش می‌خواهیم در خصوص واحد پردازنده مرکزی یا سی پی یو لپ تاپ ویکتوس شرکت HP صحبت کنیم.

در این مورد باید بگوییم که شرکت اچ پی از جدیدترین پردازنده‌های اینتل در لپ تاپ‌های ویکتوس استفاده کرده است. پردازنده‌های نسل یازده و دوازده core i7 در کنار پردازنده‌های نسل دوازدهcore i5  عمده پردازنده‌هایی هستند که در لپ تاپ‌های ویکتوس مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هر کدام از این پردازنده‌ها میزان قابل‌توجهی حافظه کش دارند. به عنوان مثال، در کنار پردازنده‌های core i5، کش ۸ مگابایتی  و در کنار پردازنده های core i7 کش ۲۴ مگابایتی وجود دارد. وجود این کش‌ها به همراه هسته‌های حقیقی و مجازی متعددی که در این پردازنده‌ها وجود دارد سبب می‌شود کار پردازش اطلاعات به راحتی هر چه تمام‌تر اتفاق بیافتد و کاربر با استفاده از لپ تاپ‌های سری ویکتوس به راحتی بتواند برنامه‌های سنگین را اجرا نماید. همانطوری که در بالا هم اشاره کردیم استفاده از پردازنده‌های متفاوت منجر به تفاوت در قیمت لپ تاپ HP Victus خواهد شد.

بررسی کارت گرافیک لپ تاپ ویکتوس اچ پی

کارت گرافیک یک لپ تاپ اگر با اهمیت‌تر از پردازنده لپ تاپ نباشد کم‌اهمیت‌تر از آن نیست. کارت‌های گرافیک امروزه به پردازنده گرافیکی و حافظه مجزای گرافیکی تجهیز شده‌اند. این تکنولوژی سبب می‌شود لپ تاپ در حین اجرای برنامه‎های گرافیکی تنها کارت گرافیک را درگیر کند و از رم لپ تاپ استفاده نکند. لپ تاپ HP سری ویکتوس هم به پردازنده‌های گرافیکی معتبر و سطح بالایی مجهز است. وقتی صحبت از اعتبار پردازنده گرافیکی است ناخودآگاه نام شرکت انویدیا به ذهن متبادر می‌شود. ویکتوس مجهز به پردازنده‌های گرافیکی شرکت انویدیاست. پردازنده‌هایی همچون  جی تی ایکس ۱۶۵۰ و آر تی ایکس ۳۰۵۰  از جمله پردازنده‌های گرافیکی هستند که در این محصول به کار رفته است. این پردازنده‌ها در کنار حدود ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی و به همراه باس ۱۲۸ بیتی کار پردازش اطلاعات گرافیکی را به راحتی هر چه تمام‌تر انجام می‌دهد. بنابراین کاربر مشکلی برای اجرای بازی‌های سنگین یا رندرگیری فایل‌های حجیم ندارد. اینکه از چه تراشه گرافیکی در لپ تاپ استفاده شده است به طور مستقیم بر قیمت لپ تاپ HP Victus تاثیر می‌گذارد. 

بررسی حافظه رم لپ تاپ ویکتوس

رم هم همانند واحد پردازنده مرکزی و کارت گرافیک از اهمیت بسیار بالایی در یک سیستم کامپیوتری یا لپ تاپ برخوردار است به گونه‌ای که با یک رم بی‌کیفیت و سطح پایین عملاً اجرای برنامه‌های مختلف حتی با وجود پردازنده سطح بالا و کارت گرافیک قدرتمند میسر نخواهد بود. اچ پی در طراحی لپ‌ تاپ‌های ویکتوس به این نکته هم توجه ویژه‌ای کرده است. در واقع در لپ تاپ‌های سری ویکتوس از رم‌های ۸ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی از نوع DDR4 که عموماً قابلیت ارتقاء دارند استفاده شده است. اگر با دنیای بازی آشنا باشید می‌توانید حدس بزنید که با وجود این رم‌های سطح بالا، اجرای بسیاری از بازی‌های جدید دنیا به وسیله این لپ تاپ به راحتی امکان‌پذیر است بنابراین گیمرها با خرید لپ تاپ ویکتوس می‌توانند به جنگ رقیبان خود بروند. میزان رم به کار رفته در دستگاه در قیمت لپ تاپ HP Victus به طور مستقیم تاثیرگذار است.

بررسی حافظه ذخیره‌سازی لپ تاپ ویکتوس  

تا به اینجای کار، قطعات سخت‌افزاری مهم سری ویکتوس را معرفی کردیم. نوبتی هم که باشد نوبت به حافظه ذخیره‌سازی لپ تاپ ویکتوس می‌رسد‌. حافظه ذخیره‌سازی، علاوه بر آنکه محیطی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است در عملکرد لپ تاپ هم تاثیرگذار است. خوشبختانه مهندسان و طراحان شرکت اچ پی از حافظه جانبی از نوع اس اس دی برای لپ تاپ‌های خانواده ویکتوس استفاده کرده‌اند. این حافظه‌ها دارای ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت هستند که انصافاً فضای ذخیره سازی بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد بنابراین قیمت لپ تاپ HP Victus به این بستگی دارد که از چه حافظه جانبی در آن استفاده شده باشد. مسلما قیمت لپ تاپ Victus با حافظه یک ترابایتی با قیمت لپ تاپ Victus با حافظه 512 گیگا بایتی فرق می‌کند.

کلام پایانی

به این ترتیب به انتهای این مقاله رسیدیم. در این مقاله، در خصوص خرید لپ تاپ Victus و عوامل تاثیرگذار بر قیمت لپ تاپ Victus  اچ پی مطالبی را با شما مرور کردیم. اگر بخواهیم رئوس مطالبی که در این مقاله بیان کردیم را مجدداً در بخش سخن پایانی به طور خلاصه ارائه کنیم باید بگوییم لپ تاپ‌های سری ویکتوس از پردازنده سطح بالای نسل یازده و دوازده core i7 و core i5 استفاده می‌کند؛ تراشه گرافیکی آر تی ایکس و جی تی ایکس شرکت انویدیا در آن به کار رفته است؛ حافظه ذخیره‌سازیSSD ، ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی دارد و رم ۸ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی که قابلیت ارتقا نیز دارند در آن به کار رفته است. این پکیج سخت‌افزاری در کنار ویژگی‌های ظاهری که در این مقاله در خصوص آن صحبت کردیم به ما یک لپ تاپ میان‌رده با قیمت متوسط می‌دهد. کاربر می‌تواند با استفاده از این محصول، بسیاری از برنامه‌های سنگین خود را اجرا و از آن به عنوان دستیاری در کنار خود استفاده کند.

منبع مقاله : سایت تاپ رایان

نظرتان را بنویسید