آسیب‌های جدایی برای فرزندان

آسیب‌های جدایی برای فرزندان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
vakileshiraz

آسیب‌های جدایی برای فرزندان

این روزها به علت بالا رفتن آمار طلاق در تهران اکثر زوج ها به دنبال بهترین وکیل طلاق در تهران هستند. طلاق یک فرآیند حساس و پیچیده است که نیاز به راهنمایی حقوقی دقیق و کارآمد دارد حتی باعث آسیب هایی روی فرزندان است.

فرزندانی که طلاق را تجربه می‌کنند، از آسیب‌های عاطفی و اجتماعی بسیاری رنج می‌برند. همان طور که می‌دانید طلاق یک اتفاق یک روزه نیست. روندی طولانی دارد و اتفاقاتی که منجر به جدایی زوجین شده است، تاثیرات منفی بسیاری بر فرزندان می‌گذارد. بحران‌هایی که فرزند بعد از جدا شدن پدر و مادر خود از یکدیگر تجربه می‌کند، او را مستعد مشکلات روانی و عاطفی متعدد می‌کند. همچنین آسیب‌های اجتماعی وارده بر آنان، تاثیرات بلند‌‌مدت و جبران‌ناپذیری بر شخصیت کودک می‌گذارد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، فرزندان طلاق گرایش بیشتری به جرم و جنایات دارند. آن‌ها بیشتر از کودکانی که در خانواده‌ای منسجم و پایدار بزرگ شده‌اند، در معرض بزهکاری قرار دارند. هرچند این بدان معنا نیست که هر کسی که جدایی را تجربه کرده است، خلافکار است. مسئله این است که برطرف کردن آسیب‌های چنین رخدادی، انرژی و زمان زیادی از فرد می‌گیرد. بنابراین چالش‌های طلاق علاوه بر زن و مرد، گریبانگیر فرزندان نیز می‌شود.

بیشتر دانش‌آموزانی که پدر و مادر آن‌ها از هم جدا شده‌اند، دچار افت تحصیلی در مدرسه می‌شوند. آن‌ها تمایل به گوشه‌گیری و انزوا دارند و نسبت به سایر هم‌کلاسی‌های خود، سخت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند. بعد از جدایی، برقراری ارتباط فرزندان با پدر و مادر نیز دچار مشکل می‌شود. حتی گاهی فرزند از پدر و مادر خود متنفر می‌شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BlXn
نظرتان را بنویسید