دستگاه ارت الکترونیکی چه مزایایی دارد؟

دستگاه ارت الکترونیکی چه مزایایی دارد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
kenzasanat

دستگاه ارت الکترونیکی چه مزیت هایی دارد؟ دستگاه های ارت الکترونیکی نوعی از دستگاه های محافظتی هستند که به عنوان جایگزین چاه ارت به کار می روند. استفاده از این دستگاه ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. می توانید از دستگاه های ارت الکتریکی در مکان های صنعتی، خانگی، مسکونی و .... حتی در مکان هایی با محدودیت فضا استفاده کنید. 

 

آشنایی با مزایای دستگاه ارت الکترونیکی

دستگاه ارت مجازی به عنوان یک دستگاه محافظتی دارای مرایای مختلفی است که این مزیت ها را نمی توانید در سیستم های چاه ارت مشاهده نمایید از این رو بسیار مورد توجه واقع شده اند در ادامه به شرح این مزیت ها خواهیم پرداخت. 

اولین مزیت دستگاه ارت الکترونیکی دیگر نیازی به حفر چاه ندارد. از این رو به میزان زیادی در هزینه و زمان صرفه جویی به عمل می آید. 

سرعت بسیار بالا در زمان قطع شدن برق: از دیگر مزایای این سیستم ها در مقایسه با نمونه دهای دیگر سیستم های اینی سرعت بسیار بالای آن در هنگام اتصال به بدنه است. در هنگام بروز این اتفاق دستگاه های ارت الکترونیکی با سرعت بسیار زیادی اقدام به برق می کنند. مدت زمانی که برای این دستگاه ها گزارش شده است بسیار کوتاه و در حد 25 میلی صدم ثانیه می باشد. 

عدم کاربرد سیم های ضخیم یا کابل: از دیگر ویژگی های بسیار مورد توجه در سیستم های ارت الکترونیکی عدم نیاز به سیم ضخیم می باشد. در سیستم های دیگر برای کاهش مقاومت و قطع کردن فیوز از کایل یا سیم های ضخیم استفاده می کنند. اما دستگاه ارت الکترونیکی به دلیل ویژگی هایی که دارد به این تجهیزات احتیاجی نخواهد داشت. 

این دستگاه ها را می توانید در انوالع قدرت های مختلف از پند وات تا چند صد وات به کار ببرید. در واقع دستگاه های ارت الکتریکی را در دو نوع تکفاز و سه فاز طراحی کرده اند که هر کدام از این نمونه ها براساس نیازهای فضای مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. 

این دستگاه ها دارای عملکرد صحیحی هستند و در زمان بروز مشکلاتی مانند اتصال کوتاه و قطع شدن فیوز واکنش بسیار سریع و مناسبی را از خود به نمایش می گذارند. برای درک بیشتر این موضوع باید بدانید که در سیستم های چاه ارت وقتی اتصال کوتاه بدنه اتفاق می افتد ولتاژ در حالت صفر قرار گرفته و جریان به حداکثر خود می رسد. در این موقعیت است که فیوز اصلی ثقطع می گردد. اما در هنگام استفاده از دستگاه های ارت مجازی دیگر با این مشکلات روبرو نخواهید بود، زیرا زمانی که اتصال بدنه رخ می دهد بدون اینکه بر روی برق اصلی تاثیری بگذارد با استفاده از سیستم سوئیچینگ برق به شکل اتوماتیک قطع خواهد شد. 

با استفاده از دستگاه های ارت الکتریکی سیستم های کامپیوتری و الکتریکی از امنیت بسیار زیادی برخوردار خواهند شد. این امر به دلیل حذف مکانیزم اتصال کوتاه و استفاده از مکانیزم سوئیچینگ است. 

با استفاده از این دستگاه ها در صورت اتصال بدنه با قطع سریع برق از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید. 

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه ارت الکترونیکی می توانیم به جذب ولتاژها به همراه جریان های القایی که بر روی بدنه وجود دارد را جذب می کند. هنگامی که این جریان ها بر روی بدنه تاسیسات الکتریکی بروز می کند بدنه فلزی در حالت صفر و تثبیت قرار می گیرد. 

یکی از دیگر ویژگی هایی که در ارتباط با این دستگاه می توانیم به آن اشاره کنیم عدم بروز خطا در عملکرد است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. 

علاوه بر موارد ذکر شده یکی دیگر از مهمترین قابلیت های این دستگاه ها برخورداری از قدرت تشخیص نفوذ آب در تاسیسات است. زمانی که آب به درون تاسیسات نفوذ می کند این سیستم به سرعت مشکل را شناسایی کرده و در صدد قطع برق بر می آید. این قابلیت تاثیر زیادی در سلامت تاسیسات الکترونیکی برجای می گذارد. 

دستگاه ارت الکترونیکی دارای ابعاد کوچک با کارایی بالایی می باشند. این دستگاه ه8ا به صورت هوشمند طراحی شده اند و می توانید از آن ها در مکان های مختلف استفاده کنید بدون اینکه فضای زیادی را به خود اختصاص بدهند. 

این سیستم در مقایسه با چاه ارت که هر چند سال یکبار از دسترس خارج می شود دارای عمر طولانی هستند. 

لینک مرجع https://kenzasanat.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JGBP
نظرتان را بنویسید