وازلین برای درمان بواسیر

وازلین برای درمان بواسیر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

هموروئید یا بواسیر منجر به متورم شدن سیاهرگ های مجرای مقعد می شود و برخی از علائم آن عبارتند از درد، خارش و خونریزی مقعد. بواسیر شبیه به رگهای واریسی است. بواسیر می تواند در درون روده ایجاد شود که به آن بواسیر داخلی می گویند یا در زیر پوست اطراف مقعد ایجاد شود که بواسیر خارجی نام دارد. یکی از روش هایی که افراد برای درمان بواسیر از آن استفاده می کنند روش های خانگی می باشد


نحوه استفاده از وازلین برای درمان بواسیر
از روغن وازلین برای درمان بواسیر استفاده می شود. قبل از اینکه از وازلین برای درمان بواسیر استفاده کنید ابتدا ناحیه رکتوم و مقعد را کامل تمیز کنید. سپس با استفاده از یک حوله نرم یا دستمال کاغذی این قسمت را خشک کنید. سپس یک قطره از وازلین را بر روی انگشت خود بریزید و شروع به ماساژ بواسیر و نواحی اطراف آن بکنید. این روند را چند بار در روز تکرار کنید، به خصوص بعد از اجابت مزاج.

اگر در دفع کردن مدفوع مشکل دارید و اغلب مجبور به فشار دادن زیاد هستید، از وازلین مستقیماً روی مقعد خود استفاده کنید. انجام ای کار به مدفوع کمک می کند تا به راحتی از رکتوم عبور کند و حتی می تواند از شقاق مقعدی جلوگیری کند و برای درمان هموروئید مفید باشد.


فواید وازلین برای بواسیر
استفاده از وازلین برای درمان بواسیر خواص زیادی دارد برخی از این فواید عبارتند از :

استفاده از وازلین روی مقعد حساسیت ایجاد نمی کند
به التیام پوست اطراف مقعد کمک می کند
باعث کاهش سوزش و خارش مقعد در حین حرکت می شود
درد ناشی از توده های خارجی هموروئید را کاهش می دهد
سایر علائم را کاهش می دهد
احتمال بروز عوارض جانبی آن بسیار کم است
وازلین قابل استفاده برای کودکان و بزرگسالان است

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/j7Wy
نظرتان را بنویسید