انواع درمان اسپاسم مقعد

انواع درمان اسپاسم مقعد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

درمان اسپاسم مقعدی
برای درمان پروکتالژیا فوگاکس یک روش واحد وجود ندارد. در درمان اسپاسم مقعد تمرکز بیشتر بر مدیریت علائم است. بسته به شدت و علائم درمان متفاوتی را می توان انتخاب کرد. برخی افراد می توانند با استفاده از درمان های خانگی اسپاسم مقعدی را درمان کنند و در موارد شدیدتر به مداخله پزشکی نیاز است. در ادامه به بررسی انواع روش های درمان اسپاسم مقعدی می پردازیم.

درمان خانگی اسپاسم مقعدی یا پروکتالژیا فوگاکس 
اولین روش برای درمان پروکتالژیا فوگاکس درمان در خانگی می باشد. این درمان اگر علائم شدید و حاد نباشند ممکن است موثر واقع شود. برخی از اقدامات خانگی برای درمان اسپاسم مقعدی شامل :

حمام سیتز
استفاده از تشک برقی یا کیسه یخ در ناحیه دردناک
مصرف مسکن های بدون نسخه 
استفاده از تکنیک‌های ریلکسیشن مانند مدیتیشن یا یوگا
نوشیدن آب زیاد
داروهای ضد اسپاسم بدون نسخه
استفاده از پماد شل کننده عضلات مقعدی یا داروی شل کننده اسفنکتر مانند پماد نیتروگلیسیرین و دیلتیازم موضعی


تحریک الکتریکی
در این روش از سیگنال های الکتریکی برای آرام کردن ماهیچه ها و عضلات مقعد استفاده می شود. این تکانه یا سیگنال های الکتریکی می توانند جریان خون و عضلات مقعد را تقویت کنند. همچنین تحریک الکتریکی می تواند بر سیگنال های درد تاثیر گذاشته و مانع انتقال آنها به  مغز شود و در نتیجه درد را کاهش دهد.

بیوفیدبک
در این روش از سنسور ها استفاده می شود تا به شما یاد داده شود که در زمان انقباض و شل شدن عضلات مقعد چه اتفاقی رخ می دهد تا بتوانید آن را راحت تر آرام و مدیریت کنید.

بوتاکس
در این روش یک ماده شیمیایی به نام توکسین بوتولینوم نوع A به عضلات اسفنکتر تزریق می شود. با استفاده از این روش عضلات اسفنکتر شل می شوند. برخی از افراد بعد از چند هفته تزریق بوتاکس بهبود را احساس می کنند.

بلوک های عصبی
بلوک عصبی تزریق دارو در نزدیکی عصب یا گروهی از اعصاب مورد نظر برای تسکین موقت درد است. برخی از تزریق ها باعث تسکین درد طولانی مدت می شوند. در اغلب موارد اثرگذاری سریع است اما معمولا این روش یک راه حل موقت است و برخی از افراد اصلا بهبود را احساس نمی کنند. در عین حال این درمان ممکن است با یک دوره موفق عمل کند و در برخی موارد دیگر نیاز به چند تزریق می باشد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YoGK
نظرتان را بنویسید