رژیم غذایی برای بعد از جراحی هموروئید

رژیم غذایی برای بعد از جراحی هموروئید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

پس از جراحی هموروئید، بیماران باید از یک رژیم غذایی علمی پیروی کنند تا سریع تر بهبود پیدا کنند و خطر عوارض غیر قابل پیش بینی بعد از عمل را کاهش دهند. یک رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بواسیر باید حاوی مقادیر زیر باشد :

غذاهای حاوی فیبر : این دسته از غذاها به بهبود هضم غذا و کاهش نفخ و یبوست کمک می کنند. خوراکی های حاوی فیبری که بعد از عمل بواسیر می توانید بخورید شامل سبزیجات، غلات، آجیل و میوه هایی مانند سیب، آووکادو و توت فرنگی می باشد.

نوشیدن آب : مصرف آب به اندازه کافی باعث نرم شدن مدفوع می شود و بیمار راحت تر می تواند دفع مدفوع کند. بعد از جراحی بیمار باید هر روز 2 تا 2.5 لیتر آب بنوشد.

غذاهای حاوی امگا 3 : امگا 3 اثر ضد التهابی دارد و التهاب پس از جراحی هموروئید را کاهش می دهد. امگا 3 در بسیاری از آجیل ها و ماهی های آب سرد پیدا می شود.

غذاهای حاوی ویتامین سی و ای : بعد از جراحی بواسیر برای حفط سلامتی و جلوگیری از التهاب باید مقادیر زیادی از ویتامین سی و ای مصرف کرد. به این منظور می توانید سبزیجات (کلم بروکلی و اسفناج)، میوه ها (کیوی و پاپایا) و شاه بلوط مصرف کنید.

غذاهای حاوی روی و منیزیم : این 2 ماده معدنی به تثبیت رگ های خونی، ملین ها، حفظ رشد بافت عضلانی، مبارزه با التهاب و بهبود سریع زخم های بدن کمک می کنند. بعد از جراحی بواسیر بیماران باید شکلات تلخ، آووکادو، غلات کامل و آجیل مصرف کنند. البته با مشورت دکتر می توان از مکمل های این دو ماده معدنی نیز استفاده کرد.

بعد از عمل بواسیر از خوردن غذاهای فرآوری شده، گوشت، غذاهای تند، غذاهای شور، غذاهای پر چرب و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/QZML
نظرتان را بنویسید