خواص دراگون فروت

خواص دراگون فروت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

بهبود سلامت روده و هضم غذا
میوه اژدها سرشار از فیبر است در نتیجه به هضم سالم و جلوگیری از یبوست کمک می کند. همچنین پری بیوتیک های این میوه رشد باکتری های مفید در روده را تشویق می کند و با این کار منجر به بهبود عملکرد روده می شود.

کمک به تقویت سیستم ایمنی
یکی دیگر از خواص میوه اژدها تاثیر مستقیم و غیر مستقیم آن در تقویت سیستم ایمنی می باشد. این میوه دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد میکروبی می باشد. همچنین دراگون فروت سرشار از ویتامین سی است که نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی دارد و با محافظت از گلبول های سفید خون از ابتلا به عفونت جلوگیری می کند.

بهبود سلامت قلب
بدن انسان برای انتقال اکسیژن از قلب به سایر قسمت های بدن نیاز به هموگلوبین دارد و هموگلوبین یک سلول غنی از آهن است. میوه اژدها مقادیر زیادی آهن دارد و به تولید هموگلوبین کمک می کند. علاوه بر این دانه های سیاه دراگون فروت حاوی امگا 3 و 9 می باشد که برای سلامت قلب مفید بود و خط ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

کمک به سلامت چشم
میوه اژدها سرشار از ویتامین A و C و کاروتن است. این ویتامین ها به تقویت و محافظت از قرنیه چشم کمک می کنند.

کمک به حفظ وزن مناسب
دراگون فروت حاوی فیبر است. مصرف فیبر باعث می شود که برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید و کمتر برای خوردن غذا وسوسه شوید. همچنین این میوه کم کالری است به همین دلیل می تواند به راحتی در یک رژیم لاغری قرار بگیرد.

تنظیم قند خون
دراگون فروت حاوی قند طبیعی و فیبر است به همین دلیل می تواند به کنترل سطح قند خون و جلوگیری از افزایش آن کمک کند. همچنین ترکیبات این میوه به تولید انسولین که وظیفه تجزیه قند در بدن را برعهده دارد کمک می کند.

کمک به سلامت استخوان ها
دراگون فروت حاوی منیزیم است و به تقویت استخوان ها و درد آنها کمک می کند. توصیه می شود افرادی که بیشتر در معرض آسیب و بیماری های استخوانی هستند مانند افراد پیر و یا افرادی که سابقه این بیماری ها را در خانواده دارند به طور منظم میوه اژدها را مصرف کنند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان
این میوه حاوی آنتی اکسیدان ها، اسیدهای فنولیک، فلاونوئید ها و بتاسیانین می باشد و به همین دلیل از آسیب به رادیکال های آزاد که منجر به سرطان میشوند جلوگیری می کند. همچنین تحقیقات نشان می دهند که که این میوه حاوی ترکیباتی است که به ویژه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6L5n
نظرتان را بنویسید