بهترین شهر گیلان برای زندگی و سرمایه گذاری کجاست؟

بهترین شهر گیلان برای زندگی و سرمایه گذاری کجاست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
حمید هاشمی

آیا از زندگی در شهرهای پرترافیک و آلوده خسته شده‌اید؟ آیا به دنبال محیطی آرام و با آب‌و‌هوای مطبوع برای زندگی هستید؟ استان گیلان، با طبیعت بکر و آب‌و‌هوای معتدل خود، می‌تواند انتخاب مناسبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری باشد. اگر به دنبال بهترین شهر گیلان برای زندگی هستید، ادامه این مقاله را بخوانید.

انتخاب بهترین شهر گیلان برای زندگی

استان گیلان، یکی از استان‌های شمالی ایران و دهمین استان پرجمعیت کشور است. مردم این استان به زبان‌های گیلکی، تالشی و رودباری صحبت می‌کنند. اگر گیلان را برای زندگی انتخاب کرده‌اید، بهتر است با شهرهای مهم آن آشنا شوید.

رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای این منطقه است و حدود ۴۶ درصد جمعیت استان را در خود جای داده است. از دیگر شهرهای پرجمعیت گیلان می‌توان به بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، آستارا و فومن اشاره کرد. همچنین شهرهای مهاجرپذیر این استان شامل رشت، لاهیجان، بندر انزلی، لنگرود و صومعه‌سرا هستند.

رشت؛ یکی از بهترین شهرهای گیلان برای زندگی

رشت به‌عنوان مرکز استان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای زندگی در گیلان و رشت خرید خانه در رشتیان رشت به شمار می‌آید. این شهر با دریای خزر، رودبار، آستانه اشرفیه و رودخانه پسیخان هم‌مرز است و آب‌و‌هوای شبه‌مدیترانه‌ای دارد که شامل زمستان‌های سرد و مرطوب و تابستان‌های گرم و شرجی می‌شود. رشت به‌دلیل غذاهای متنوع و لذیذش، در یونسکو نیز به‌عنوان یکی از شهرهای خلاق در زمینه غذاشناسی به ثبت رسیده است.

وضعیت اقتصادی و امکانات رشت

رشت یکی از قطب‌های کشاورزی ایران است و ۱۰ درصد برنج کشور را تولید می‌کند. همچنین این شهر در صنایع فولاد و نانو داروهای ضدسرطان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. مراکز درمانی معتبر مانند بیمارستان‌های پورسینا، رازی و امیرالمؤمنین نیز از امکانات پزشکی پیشرفته رشت بهره‌مند هستند. وجود ۱۹ دانشگاه دولتی و غیردولتی در این شهر، نشان از اهمیت آموزشی آن دارد.

از دیگر مزایای رشت، وجود فرودگاه سردار جنگل است که قابلیت ۱۰۰ پرواز در روز را داراست و ارتباطات هوایی این شهر را با دیگر نقاط ایران و جهان تسهیل می‌کند.

خرید مسکن در رشت

محله‌های گلسار، بلوار گیلان، رشتیان، معلم و منظریه از مناطق گران‌ قیمت و مرفه‌نشین رشت هستند. در عین حال، محله‌هایی مانند حمیدیان، امام حسین، و آزادگان مناسب افرادی با بودجه کمتر برای خرید خانه در شهر رشت هستند.

لاهیجان؛ عروس شهرهای گیلان

لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای گیلان است که به "عروس شهرها" مشهور است. این شهر با طبیعت سرسبز و جاذبه‌های گردشگری فراوان مانند شیطان کوه، بام سبز، و باغات چای، یکی از بهترین گزینه‌ها برای زندگی در گیلان محسوب می‌شود. صنایع کشاورزی مانند چای نیز در اقتصاد این شهر نقش مهمی دارد.

خرید مسکن در لاهیجان

قیمت خانه‌ها در لاهیجان به موقعیت محله و امکانات ساختمان بستگی دارد و بین سه تا سیزده میلیون تومان متغیر است.

بندر انزلی؛ بندری با امکانات ویژه

بندر انزلی، یکی از بزرگ‌ترین بنادر دریای خزر، با آب‌و‌هوای معتدل و مرطوب خود، گزینه‌ای مناسب برای زندگی و سرمایه‌گذاری است. اقتصاد این شهر بیشتر بر پایه ماهیگیری و حصیربافی استوار است و بازارهای معروفی مانند بازار کاسپین و شنبه‌بازار دارد.

خرید مسکن در بندر انزلی

قیمت مسکن در انزلی به عوامل مختلفی مانند نوع محله و امکانات بستگی دارد و معمولاً بین دو تا دوازده میلیون تومان در هر مترمربع متغیر است.

لنگرود؛ شهری با چشم‌اندازهای زیبا

لنگرود با وجود امکانات کمتر نسبت به رشت و لاهیجان، همچنان یکی از شهرهای خوب گیلان برای زندگی به شمار می‌آید. این شهر با طبیعتی زیبا و جاذبه‌های گردشگری مانند ساحل چمخاله و پل خشتی، فضایی دل‌نشین برای زندگی فراهم کرده است.

خرید مسکن در لنگرود

در لنگرود، خانه‌های ویلایی و آپارتمانی متنوعی برای خرید وجود دارد که قیمت آنها از حدود چهار میلیون تومان در هر مترمربع شروع می‌شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/R2Jw
نظرتان را بنویسید