ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان و دریافت پاسپورت | لایزرو

ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانیان و دریافت پاسپورت | لایزرو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
پیمانکار

اگر کارآفرین و اهل ایجاد کسب و کار هستید، بهترین روش برای گرفتن اقامت کاری ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه است که بعد از 5 سال حتی به شما اجازه گرفتن پاسپورت و حق شهروندی ترکیه را نیز می‌دهد.

اگر یک طرح اقتصادی مناسب دارید و از طرف دیگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید. توصیه می‌کنیم که حتما این مقاله را بخوانید. در این مطلب علاوه بر شرایط ثبت شرکت در ترکیه، مزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه را نیز بررسی خواهیم کرد.

در انتهای مقاله نیز توضیح خواهیم داد که طبق قوانین جدید، شیوه دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه چگونه است و چطور موفق خواهید شد که از این طریق پاسپورت و حق شهروندی این کشور را نیز به دست آورید.

سعی شده است اطلاعات کاملی در این مقاله برای شما فراهم شود تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را در این زمینه داشته باشید. سایت لایزرو یک دانش نامه آنلاین مهاجرتی است که هدف از ایجاد آن ارائه اطلاعات صادقانه و بدون بزرگنمایی برای افزایش دانش مهاجرتی شما مخاطبین عزیز است. امیدواریم بتوانیم برای گرفتن بهترین تصمیم به شما کمک کنیم.

ثبت شرکت در ترکیه

فقط کافی است که قصد راه اندازی یک کسب و کار در ترکیه را داشته باشید، در آن صورت نیازمند ثبت شرکت در ترکیه هستید. تفاوتی ندارید که کسب و کار شما راه اندازی یک مغازه ساده آرایشگری یا نانوایی باشد یا آنکه قصد داشته باشید یک شرکت بازرگانی یا ساخت و ساز راه بیندازید. در هر صورت باید برای کسب و کار خود یک شرکت ثبت کنید.

ثبت شرکت در ترکیه بسیار راحت و کم هزینه است و دردسری ندارد، اما نکته مهم آن است که اگر با ثبت شرکت به دنبال گرفتن اقامت کاری ترکیه (اقامت همراه با مجوز کار) و در نهایت گرفتن پاسپورت هستید، شرکت شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اگر بخواهید در همین ابتدای کار تمام ویژگی های ثبت شرکت در ترکیه را به صورت یکجا بخوانید، توصیه می‌کنیم که جدول زیر را مشاهده کنید و به صورت خیلی سریع تمام ویژگی های ثبت شرکت در ترکیه را مرور کنید.

ویژگی های ثبت شرکت در ترکیه

ویژگی های ثبت شرکت در ترکیهتوضیحات
مدت زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت ترکیهحدود هفت روز
زمینه های مجاز برای ثبت شرکت در ترکیهتمام زمینه ها (تجارت، تولید، خدمات)
میزان مالیات شرکت در ترکیهبستگی به نوع فعالیت شرکت می‌تواند مقادیری همچون 8، 18 و یا حتی 40 درصد داشته باشد.
شرکت در مناطق آزاد معاف از مالیات است.
امکان اخذ اقامت ترکیه با ثبت شرکتبرای گرفتن اقامت کاری، شرکت شما باید داری شرایط خاص و ویژه ای باشد، اما در سال اول امکان گرفتن اقامت توریستی را دارید.
انواع اقامت با ثبت شرکت در ترکیهامکان گرفتن اقامت کاری وجود دارد
گرفتن پاسپورت با ثبت شرکت در ترکیهدر صورت فعال بودن شرکت به مدت 5 سال، امکان گرفتن حق شهروندی و پاسپورت ترکیه نیز وجود دارد.
نیاز به شریک ترک برای ثبت شرکت ترکیهوجود ندارد. مالک صد در صد شرکت خود هستید.
شرط اخذ اقامت کاری ترکیه با ثبت شرکتباید شرکت فعال باشد. (شروط فعال بودن شرکت در این مقاله گفته شده است)
میزان حضور در ترکیه برای انجام ثبت شرکتنیازی به حضور در ترکیه نیست.
شرایط ثبت شرکت در ترکیهپرداخت حقوق یک حسابدار ترک، داشتن یک آدرس برای دفتر شرکت، داشتن کد مالیاتی، انجام فرآیند ثبت شرکت
امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه با ثبت شرکتوجود دارد
 میزان هزینه ثبت شرکت ترکیهمتفاوت با توجه به نوع شرکت؛ اما حداقل 10 هزار لیر برای سرمایه شرکت مورد نیاز است.

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

برای ثبت شرکت در ترکیه چند شرط اصلی وجود دارد. از جمله شرایط ثبت شرکت در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • گرفتن کد مالیاتی ترکیه برای ثبت شرکت الزامی است.
  • برای ثبت شرکت باید حداقل حقوق یک حسابدار ترک را پرداخت کنید. به منظور ثبت شرکت حتما نیازمند یک حسابدار هستید.
  • آدرس دفتر شرکت شما باید مشخص باشد. حتما نیازی نیست که یک دفتر تجاری باشد. بلکه می‌توانید از آدرس یک خانه مسکونی برای دفتر شرکت خود استفاده کنید.
  • آماده کردن اساس نامه و تکمیل فرم های ثبت شرکت نیز که جز روال کار هستند و توصیه می‌کنیم که برای تکمیل آن‌ها از یک کارشناس مجرب، کمک بگیرید.

دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

در همین ابتدا باید بگوییم که فقط با ثبت شرکت در ترکیه، امکان اخذ اقامت کاری ترکیه را نخواهید داشت. اقامت کاری ترکیه به اقامتی گفته می‌شود که همراه با مجوز کار است و به شما اجازه کار کردن در ترکیه را نیز می‌دهد.

اگر فقط شرکت خود را در ترکیه ثبت کنید، می‌توانید در همان سال اول با اوراق ثبت شرکت، اقامت توریستی ترکیه را دریافت کنید. با داشتن اقامت توریستی ترکیه، اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت.

اما اگر قصد دارید از همان اول اقامت کاری ترکیه را بگیرید یا در سال های بعد این اقامت را به دست آورید، شرکت شما باید دارای شرایط ویژه ای باشد و اصطلاحا شرکت شما باید فعال باشد! در بخش بعدی شرایط اخذ اقامت کاری ترکیه با ثبت شرکت آورده شده است. تا وقتی که این شرایط برای شرکت شما وجود داشته باشد، امکان تمدید اقامت را نیز خواهید داشت.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ljlM
نظرتان را بنویسید