چیکار کنیم برای کافه مشتری جذب کنیم؟

چیکار کنیم برای کافه مشتری جذب کنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezoo

کافه ها و کافی شاپ ها به عنوان محیط هایی دنج و آرام برای استراحت، مطالعه و ملاقات های دوستانه شناخته می شوند. اما رقابت در این صنعت بالا است و صاحبان این کسب و کار باید به طور مداوم به بهبود خدمات و فضای خود بپردازند. در این مقاله، 30 اصلاح کاربردی برای بهبود کافی شاپ را بررسی می کنیم.

بهبود کیفیت قهوه و نوشیدنی ها

مواد مورد نیاز برای کافه باید با کیفیت و درجه 1 باشند. دانه های قهوه باید مرغوب باشند تا افرادی که سفارش نوشیدنی قهوه به شما میدهند از طعم قهوه سفارش داده شده لذت ببرند.

ارتقای طراحی داخلی

کافه باید یک طراحی جذاب و زیبا و جوان پسند داشته باشد . زیرا بیشتر افرادی که به کافه می روند جوان و حساس هستند و باید در طراحی کافه بسیار دقت و سلیقه به خرج داد. منظور از دقت و سلیقه در انتخاب صندلی، چیدمان، نورپردازی کافه می باشد که حس آرامش و رضایت به افراد مراجعه کننده بدهد.

بهینه سازی منو

منوی کافه باید جذاب و کاربردی باشد. از انتخاب عکس از محصولاتی که در کافه است در منو همراه با قیمت استفاده کنید

ارائه نوشیدنی های فصلی

از نوشیدنی های فصلی در کافه استفاده کنید در فصل تابستان از انواع شیک همراه با یخ و نوشیدنی هایی که بر پایه قهوه هستند و خنک برای مثال آفوگاتو و… استفاده کنید و در فصل پاییز و زمستان که هوا خنک و سرد است از نوشیدنی های گرم استفاده کنید تا مشتریان خود را در هر صورت داشته باشید. 

بهبود سرعت سرویس دهی

زمانی که مشتری به کافه مراجعه میکند اجازه ندهید که زیاد منتظر بماند تا کلافه شود در عوض به محض ورود مشتری شروع به پرسش و سرویس دهی کنید تا رضایت کامل داشته باشد. 

استفاده از سیستم سفارش آنلاین

در اپلیکشن هایی از جمله تپسی و اسنپ فود کافه خود را ثبت کنید تا از این طریق نیز مشتریان خود را داشته باشید اگر مشتریان از سفارش آنلاین خود راضی باشند برای مراجعه حضوی نیز اقدام میکنند.

اجرای برنامه های تخفیفی و وفاداری

برای مناسبت های خاص برای مثال ولنتاین، نوروز، یلدا و… برای مشتریان خود تخفیف در نظر بگیرید تا باعث تشویق آنها برای حضور به کافه شما شود و همراه خود دوستان و آشنایان خود را نیز بیاورند. 

استفاده از موسیقی و صداگذاری محیط

در کافه خود موسیقی زنده داشته باشید. برگزاری موسیقی زنده و با کیفیت تاثیر زیادی بر انرژی کافه شما دارد. فقط باید به این نکته توجه کنید که صدای موسیقی نباید خیلی بلند باشد تا مشتریان کلافه شوند باید صدای موسیقی به افراد آرامش بدهد نه حس بد و منفی

افزایش تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام فعالیت مستمر داشته باشید. فعالیت در اینستاگرام، برگزاری لایو و قرعه کشی برای تخفیف برای جلب مشتریان بسیار تاثیرگذار است. 

ارائه محیطی مناسب برای کار و مطالعه

بسیاری از مشتریان کافه شما دانشجویان هستند که برای تبادل اطلاعات و… در کافه دور هم جمع میشوند و ممکن است از لپ تاپ و… استفاده کنند بنابراین فراهم کردن اینترنت رایگان، پریز برق و میزهای مناسب برای جلب مشتریان تاثیرگذار هستند.

کاهش مصرف پلاستیک و ظروف یک بار مصرف

سعی کنید از لیوان های یکبار مصرف اصلا استفاده نکنید و از لیوانهای کافه ای بلند برای پذیرایی استفاده کنید. 

افزایش ارتباط کارکنان با مشتریان

کارکنانی که خوش برخورد و حرفه ای هستند، تأثیر زیادی در تجربه ی مشتریان دارند. آموزش اصول مشتری مداری باید به صورت مداوم انجام شود.

بهبود نظافت و بهداشت محیط

کافی شاپ باید همیشه تمیز و مرتب باشد. رعایت بهداشت در تهیه و سرو نوشیدنی ها و نظافت مستمر میزها و تجهیزات، الزامی است.

ارائه گزینه های بد

ون کافئین و بدون قند

برخی مشتریان به دنبال نوشیدنی های بدون کافئین یا سالم تر هستند. اضافه کردن این گزینه ها به منو می تواند مشتریان جدیدی جذب کند.

ایجاد گوشه ای برای کتاب و مطالعه

قرار دادن قفسه ای از کتاب های جذاب، فضایی فرهنگی و دوستانه به محیط کافی شاپ اضافه می کند.

معرفی دسرهای دست ساز و خانگی

دسرهای خانگی و تازه تأثیر زیادی در جذب مشتری دارند و می توانند مکمل مناسبی برای نوشیدنی ها باشند.

توجه به دمای محیط

تنظیم مناسب دمای داخل کافی شاپ، چه در فصل سرما و چه در تابستان، باعث راحتی بیشتر مشتریان می شود.

ایجاد فضای بیرونی

اگر امکان دارد، فضای باز یا تراس با چند میز و صندلی ایجاد شود تا مشتریان در هوای تازه از نوشیدنی خود لذت ببرند.

ارائه تجربه ی شخصی سازی شده

به مشتریان امکان داده شود که شیرین کننده، نوع شیر یا میزان اسپرسوی نوشیدنی خود را انتخاب کنند.

برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری

اجرای موسیقی زنده، نمایشگاه های هنری یا جلسات کتاب خوانی، مشتریان بیشتری جذب می کند.

همکاری با کسب وکارهای محلی

همکاری با نانوایی ها، هنرمندان و برندهای محلی برای ارائه محصولات خاص، یک روش عالی برای ایجاد تنوع در محصولات است.

ارائه صبحانه و میان وعده های سالم

اضافه کردن گزینه هایی مانند گرانولا، ماست و میوه می تواند مشتریانی که به دنبال صبحانه سالم هستند را جذب کند.

مدیریت بهتر موجودی مواد اولیه

کنترل دقیق میزان مصرف و تأمین به موقع مواد اولیه از هدررفت جلوگیری می کند و کیفیت خدمات را حفظ می کند.

افزایش جذابیت بسته بندی و برندینگ

طراحی جذاب برای لیوان های بیرون بر و کیسه های بسته بندی تأثیر زیادی در جلب توجه مشتریان دارد.

نصب سیستم تهویه مناسب

تهویه ی مناسب به کاهش بوی دود قهوه یا غذاهای سرخ کرده کمک کرده و هوای تازه را در محیط حفظ می کند.

ارائه گزینه های گیاهی و وگان

خیلی از افراد هستند که گیاه خوار و یا وگان هستند که برای نگه داشتن چنین مشتریانی شما باید در منوی خود گزینه هایی مانند شیر بادام و… داشته باشید.

استفاده از فناوری در ثبت سفارش ها

استفاده از تبلت یا کیوسک های دیجیتال برای ثبت سفارش، تجربه ی مشتریان را تسهیل می کند.

ارزیابی و دریافت بازخورد مشتریان

نظرسنجی های دوره ای و بررسی پیشنهادات مشتریان به بهبود مستمر کافی شاپ کمک می کند.

منبع: https://denizedu.com/course/coffee-shop-class/

نظرتان را بنویسید