درمان خانگی و گیاهی اعصاب معده

درمان خانگی و گیاهی اعصاب معده
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Sara Ahmadi

درمان خانگی معده درد عصبی
در اغلب موارد اعصاب معده با استفاده از روش های خانگی و ایجاد تغییر در سبک زندگی و عادت ها درمان می شود. اقداماتی که برای درمان خانگی معده درد عصبی می توانید انجام دهید عبارتند از :

رژیم غذایی سالم : برخی از خوردنی ها مانند کافئین می توانند باعث افزایش اضطراب و در نتیجه ناراحتی معده شوند در نتیجه باید از مصرف کافئین به ویژه قهوه خودداری کرد. در مقابل گروهی از خوردنی ها مانند شکلات تلخ یا چای بابونه به کاهش استرس و اضطراب کمک می کنند و می توانند در درمان معده درد عصبی مفید واقع شوند.
مدیتیشن و تمرین تنفس عمیق : مدیریت استرس و اضطراب در درمان اعصاب معده بسیار مهم است. انجام تمرینات ذهنی باعث می شود که روی نفس تمرکز کنید و به لحظه حال برگردید. سعی کنید نفس عمیق بکشید و کارهایی انجام دهید که دوست دارید و باعث ریلکس شدن شما می شوند.
ورزش منظم : ورزش برای سلامت روان و هدایت استرس و اضطراب بسیار مفید است. همچنین مطالعات نشان داده اند که ورزش منظم به حفظ سلامت سیستم عصبی و گوارشی کمک می کند.
مراجعه به یک تراپیست می تواند به شناسایی استرس و دلایل آن کمک کند و همچنین فرد می تواند یاد بگیرد چگونه این استرس و اضطراب را بهتر مدیریت کند.

درمان اعصاب معده در طب سنتی و گیاهی
برخی از گیاهان می توانند علائم اعصاب معده را تسکین دهند. اگر در اثر معده درد عصبی دچار حالت تهوع و بی حالی می شوید از ریشه زنجبیل استفاده کنید. همچنین می توانید ریشه زنجبیل را بجوشانید، چای زنجبیل میل کنید یا آب نبات زنجیل بخورید. به طور کلی استفاده از محصولاتی که در آنها از زنجبیل استفاده شده است برای معده در عصبی مفید است.

گیاهان دیگری نیز وجود دارند که به اسپاسم ماهیچه، نفخ و گرفتگی کمک می کنند و می توانند به بهبود اعصاب معده کمک کنند این گیاهان شامل،نعناع، نعناع فلفلی، اسطوخودوس و فرنجمشک می باشند. در اغلب موارد می توانید این گیاهان را خالی میل کنید، بپزید یا از آنها در چایی استفاده کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9RKZ
نظرتان را بنویسید